fotoklok.se
hej!
jag har letat ett bra tag efter ett bra företag där man kan fixa fotoböcker enkelt, men ändå snyggt. ni har rekomenderat bla. blurb, extrafilm osv.. blurb var för antingen för "lätt" eller för avancerat.. och alla andra har inte fått bra kritik.
Sökte på google och då kom fotoklok.se upp, gick in och det verkar riktigt bra. Jag har faktiskt satt in en massa bilder och det blev hela 32 stycken, och lika bra är väl det för det första året för ett litet barn är inte så kort!
Iallafall, jag tänkte fråga om någon av er här inne har någon erfarenhet av detta? hur är kvalitén? hur ser fotoböckerna ut när man får dom? osv..
Vore roligt att veta mer än det som står annars, och på deras hemsida för jag menar, dom tar ut det bästa och nämner sällan det sämre". :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Oktobernumret (nr. 10) av Kamera & Bild hade ett stort test på just fotoböcker. Fotoklok fick "Bäst i test" stämpeln så det är nog ett bra val antar jag. :-)
De som fick stämpeln "bra köp" var för övrigt Blurb, Photohome, Pixopolis och Önskefoto.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Okej, tack! .. vill vara säker på att det blir bra, även fast jag inte har fattat riktigt hur jag ska göra så jag får någon snygg design på det hela men det kommer väl! :)
Medarbetare på Djurfoto
Tack så mycket för tipset! Hade inte ens tänkt på att det här finns 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Har aldrig använt dem och kommer nog aldrig heller att göra ska man utgå från prislistan och sätta den i perspektiv till europapriser känns det lite väl lågbudget vilket nog kan påverka kvaliteten på böckerna.
har du något bättre alternativ som inte går över 500kr men ändå har bra kvalite? :)
Medarbetare på Djurfoto
Jag har inte använt någon av dem och då är det (tycker jag till skillnad från andra) svårt att uttala sig om kvalitet kontra pris. Givevis är det förmodligen som det brukar - man får vad man betalar för. Det finns säkert dyra alterantiv som är bättre än de ovan nämnda, men man får ju se lite i vilket perspektiv boken skall användas. Skall man trycka böcker för försäljning? Ja - då bör man leta efter högkvalitativa sidor samtidigt får ju inte priset vara för högt - man måste kunna sätta ett pris på boken så att man kan sälja.
Är det en bok som skall vara en gåva till familjemedlem eller till sig själv så är ju fortfarande kvaliteten viktig såklart, men de flesta sajter verkar använda bra papper. 170 grams papper är ofta av bra kvalitet sen är det ju en fråga om man gillar blanka eller matta sidor osv.
För några hundralappar tycker jag det är värt att testa det och jag kommer själv att göra en fram mot jul, vet dock inte från vilken sida.
Jag gissar att det är med böcker som med kalendrar, det finns dåliga sajter där kvaliteten inte blir så bra, men också sajter där man kan få bra kvalitet till ett bra pris.
Vissa sidor (t.ex. Crimson.se som förvisso inte säljer böcker men som är en sida jag brukar använda för framkallning) kan man beställa gratis provbilder på om man vill se vad det blir för kvalitet i förhållande till vad man ser på sin skärm - man betalar då bara för frakten -och kan såklart inte beställa mer än ett par bilder).
mvh Martin