Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 2972 ggr
Cavello
0

Fotoutrustning säljes: objektiv, väskor & blixt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag beslutat mig för att sälja en del av min fotoutrustning som bland annat inkluderar objektiv passande Nikons systemkameror, fotoväskor i olika modeller samt en extern blixt. Läs mer om de olika objekten nedan:

Objektiv:

Nikkor 18-55 mm f/3.5-5.6 Ett objektiv som är i använt men i fint skick, passar till allt möjlig slags "allroundfotografering" och är ett objektiv som levererar skarpa och bra bilder. Pris: 700 kr

Tamron 18-200 mm f/3.5-6.3 Objektivet är använt endast ett fåtal gånger och är i princip i det närmaste nyskick. Vid köpet medföljer även ett UV-filter som också har suttit på objektivet och skyddat linsen sedan jag köpte det. Ett mycket smidigt objektiv, inte minst för resor då det både är vidvinkligt och samtidigt en telezoom. Två objektiv i ett med andra ord! Pris: 1000 kr

Tamron 70-300 mm f/4-5.6 Ett teleobjektiv som är i ett använt men ändå i ett bra skick! Det har använts till bland annat sportfotografering där det har levererat mycket fina och skarpa bilder. Pris: 1000 kr

Nikkor 70-300 mm f/4-5.6 Ett telezoomobjektiv som har fått mycket goda recensioner i alla fototidningar och på nätet! Det är skarpt genom hela omfånget och ger bilder med mycket fina färger. VR-funktionen (bildstabilisering) gör att det är lättare att ta bilder i dunkla miljöer och med långa slutartider. Ett objektiv som är i princip nyskick, då det är inköpt nyligen och enbart använt ett fåtal gånger. Ett UV-filter medföljer vid köpet. Pris: 4200 kr

Extern blixt:
Nikon SB 600 En blixt med hög kvalitet som säljes enbart eftersom att jag knappt har använt den något sedan köpet. Med andra ord så är den i princip i nyskick! Med blixten medföljer även en skyddande väska, batterier samt en "omni bouncer" som gör så att blixtljuset sprids mjukare. Pris: 2000 kr

Fotoväskor:
Lowepro Pro Runner 300 En fotoryggsäck som är nyinköpt och aldrig använd, pga. av ett felköp. Den är i allra bästa skick och rymmer en systemkamera med ett monterat 70-200 mm f/2.8 objektiv samt 3-4 extra objektiv och tillbehör. Pris: 1000 kr

Samsonite Trekking DFV100 En rymlig axelremsväska som är något använd men i fint skick! Den rymmer en systemkamera med monterat objektiv samt 2-3 extra objektiv och tillbehör. (finns en hel del smarta fack för förvaring av allt från fotofilter, minneskort, till batterier osv. Pris: 300 kr

Lowepro Toploader En smidig zoomväska som rymmer exempelvis en semiproffesionell systemkamera med monterat batterigrepp och en telezoom = tex. Nikon D300 med batterigrepp och ett Nikkor 70-300 mm eller ett Sigma 50-150 mm objektiv. Pris: 300 kr

Om du har frågor och funderingar så är du välkommen att höra av dig antingen via mail (Cavello92@gmail.com) eller genom att skriva ett PM här på iFokus! :)

KickanW
0

Är lite intresserad av Samsonite Trekking DFV100 och Tamron 70-300 mm f/4-5.6, finns de kvar?

Sheltieliv
0

Hej! Hur är det med frakt av dessa? Går det att skicka via posten, och hur mycket kan det kosta?

Cavello
0

#1 Båda Samsonite Trekking DFV100 och Tamron 70-300 mm f/4-5.6 är sålda sedan ett tag tillbaka men tack ändå för visat intresse :)

Det objektiv som finns kvar är Nikkor 70-300 mm f/4-5.6 (sänkt priset till 3500 kr inklusive medföljande UV-filter)

#2 Det går bra att skicka allt via Posten, antingen som brev eller som paket (då är också innehållet försäkrat). Kostnaden för ett paket är 150 kr och kostnaden för ett brev något lägre, allt beroende på vikten.

KickanW
0

Aha, vad tråkigt. Men tack för snabbt svar iaf! :)