Fjärilsbilder
Märkte att jag stavat fel i rubriken :P slarvigt!
"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös
REGLER FÖR KRITIKTRÅDAR är nålad högst upp i inläggslistan till vänster, därför att man ska läsa den INNAN man lägger in bilder för kritik.
/Désirée
Vill gärna ha lite kritik på bilderna :)
# ojdå det har jag inte sett :S
Kan man få lite information hur du har tatt de där fina bilderna på fjärilarna. Vilken typ av objektiv, ljustyka på objektivet, bländare, slutartid, vilken brännvidd och vilket avstånd dem är tagna på och om bilderna är redigerade?
Värd för Pensionärer
#7 det ända jag kan svara på är 18-105mm Nikkon objektiv och dom är oredrigerade.
ljusstyrka, bländare, slutartid, brännvidd har jag faktiskt ingen aning om. Är nybörjare så har inte lärt mig så mycket än. Det var ganska länge sen jag tog dem dessutom - i somras. 
Dina fjärilar är riktig fina. Den tredje passade alldeles utmärkt som en vacker ring.
#10 tjusig larv! den var lite ovanlig ja. speciellt utseende.
#11 tackar! jo fastän jag är nybörjare så blev jag faktiskt mycket nöjd! :)
Fina bilder! En fråga bara,hur kunde fjärilarna sitta på handen så där? Eller borde dom inte flyga iväg? För det är väl äkta fjärilar? 
Hehe.. förlåt om det lät lite dumt men måste bara fråga!
#13 jo det är så att båda fjärilarna hittade jag instängda i en sommarstuga i somras. De levde och var pigga men jag tror dom var ganska omtumlade eftersom de flög in i fönsterna hela tiden. man kan se på den första bilden att fjärilen sitter i en fönsterkarm.
släppte ut dem sen. :)
Den andra som sitter på mitt finger var otroligt vacker. Den skimrade i en djup klarblå färg. (man kan se lite blått i den ena vingen) synd bara att jag inte fångade den på bild när den blåa färgen syntes som mest.. :P