Insekter och kryp
Strikt biologiskt är ju inte en spindel en insekt, om min skolbiologi sitter där den ska, men välkomna med era insekt och småkrypsbilder. Börjar själv med en spindel fotad med Tamron 90 mm macro och 36 mm mellanring. Nån som vet namnet på den lilla raringen? Ca 0,7 mm i kroppen + ben då - vi har massor hemma i blomrabatterna.

Brrr..! :O Gillar verkligen inte spindlar, men era foton är jättehäftiga! Gillar skärpedjupet ;) Snyggt!

Myran var jättebra. Snyggt jobb!

Gillar #0 där man ser den fina 'pälsen' :)
Den här bilden är jag rätt nöjd med. Så sött att man ser pupillen… (eller vad det nu är).
#0 Kanske någon form av hoppspindel? Tyvärr är jag för dålig på insekter och kryp för att kunna vara till någon större hjälp, men lite koll har jag (inbillar jag mig). :D
mvh Martin
Jag tror att spindel är kvalster.. (A) xD Har för övrigt inget bra objektiv för makrobilder så har inget bra att visa än så länge(;
Haha, nu när jag läser tråden ser jag att det inte är en "posta-era-bilder-tråd". Jag får ursäkta mig!
Ehh - jo, du får gärna posta dina bilder här, så länge det är på insekter och småkryp!
#9 Tack för länken, hamnar som en favorit - kan vara bra att ha. Vargspindel-arterna ser rätt liknande ut ja.
mvh Martin
#7 Den var grym men skulle velat ha skärpan mer på huvudet(;

#16 Häftig bild! :)

#19 Häftigt kryp!
mvh Martin

#22 Usch, jag nyser nästan bara jag ser bilden :) Snyggt!
LÄS INNAN NI TITTAR PÅ BILDEN! : )
Ca halv fyra en natt för några år sen kom jag hem från jobb, trött och sliten satte jag mig i sängen och fick för mig att någon tittade på mig. Inte vem som helst, notera att den gråa sladden är till ett solarium och är ca 2.5 cm tjock! Jag piggnade till ganska fort kan jag säga! ; )
Varnar känsliga tittare! *Hehe*
OBS: Någon som vet vad det kan vara för en får gärna höra av sig! (kan vara kul att veta)

Har jag missat något om vad det ska vara för storlek på bilder man laddar upp så här?
Min bild blev rätt dassig ser jag. 
#28 800x600 px är det som gäller

Ok, min bild var bara 8 pixlar för hög då. Undrar om jag bör spara bilderna annorlunda?
Jag tycker helt klart att de ser dassiga ut när jag tittar på dem här. Mina egna bilder alltså.

Se där, så enkelt är det ibland.

Tack!