Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 1134 ggr
Banio
0

Insekter och kryp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Strikt biologiskt är ju inte en spindel en insekt, om min skolbiologi sitter där den ska, men välkomna med era insekt och småkrypsbilder. Börjar själv med en spindel fotad med Tamron 90 mm macro och 36 mm mellanring. Nån som vet namnet på den lilla raringen? Ca 0,7 mm i kroppen + ben då - vi har massor hemma i blomrabatterna.

miksor
0

Har en likadan som dig Banio (vad det ser ut som iaf). Tagen med lika objektiv som dig ocksp men utan mellanring.

[Quellii]
0

Brrr..! :O Gillar verkligen inte spindlar, men era foton är jättehäftiga! Gillar skärpedjupet ;) Snyggt!

miksor
0

Skickar upp en till på en rödmyra

Banio
0

Myran var jättebra. Snyggt jobb!

Celia
0

Gillar #0 där man ser den fina 'pälsen' :)

KickanW
0

Den här bilden är jag rätt nöjd med. Så sött att man ser pupillen… (eller vad det nu är).

KickanW
0

Denna är också rätt bra…

Martin
0

#0 Kanske någon form av hoppspindel? Tyvärr är jag för dålig på insekter och kryp för att kunna vara till någon större hjälp, men lite koll har jag (inbillar jag mig). :D

mvh Martin

Banio
0

Tack för förslaget Marnyman - jag har kollat lite själv och kommit fram till någon form av arten Vargspindlar. Hittade en bra sida här där man kan hitta en del vetande om insekter.

Equipage
0

Jag tror att spindel är kvalster.. (A) xD Har för övrigt inget bra objektiv för makrobilder så har inget bra att visa än så länge(;

KickanW
0

Haha, nu när jag läser tråden ser jag att det inte är en "posta-era-bilder-tråd". Jag får ursäkta mig!

Banio
0

Ehh - jo, du får gärna posta dina bilder här, så länge det är på insekter och småkryp!

Martin
0

#9 Tack för länken, hamnar som en favorit - kan vara bra att ha. Vargspindel-arterna ser rätt liknande ut ja.

mvh Martin

Equipage
0

#7 Den var grym men skulle velat ha skärpan mer på huvudet(;

bildochfoto
0

Här kommer en annorlunda bild av en stackmyra…

Rosenhill
0

#15 Är det så det blir när man är täckt av myrorna?Flört

Jag bidrar med en Husspindel, den var nära 5cm lång så som han står på fotot med benen.

mvh cecilia

Kattapult
0

#16 Häftig bild! :)

bjorsa
0

Här en spindel som sitter under en 2,5 mm järntråd i växthuset så själva spindeln är väl runt 1,5 mm hög

mvh/bjorsa

bosse
0

En ökenhoppa kanske från Sudan. Väl kamouflerad i sanden iaf. Här vandrar den på min hand. Den hoppade aldrig, utan sprang på sanden.

Martin
0

#19 Häftigt kryp!

mvh Martin

Essgarde
0

Jag som är livrädd för spindlar kände hur det kröp i krppen när jag tittade på alla "fina" foton. Har en liten spindelbild som jag tänkte bifoga

miksor
0

En liten fluga ca 4mm som är täckt av pollen

stefanp
0

#22 Usch, jag nyser nästan bara jag ser bilden :) Snyggt!

IronDavid
0

Imse vimse, hon bor i mitt badrum… : )

Nog dags att plocka ut henne snart om man inte vill ha fler husdjur..! (notera äggen)

IronDavid
0

LÄS INNAN NI TITTAR PÅ BILDEN! : )

Ca halv fyra en natt för några år sen kom jag hem från jobb, trött och sliten satte jag mig i sängen och fick för mig att någon tittade på mig. Inte vem som helst, notera att den gråa sladden är till ett solarium och är ca 2.5 cm tjock! Jag piggnade till ganska fort kan jag säga! ; )

Varnar känsliga tittare! *Hehe*

OBS: Någon som vet vad det kan vara för en får gärna höra av sig! (kan vara kul att veta)

Alicia
0

Har är en nyckel piga som jag fotade , fast det är inte världens bästa skärpa direkt då, menmen.

Fina bilder ovan:)

IkaS
0

Milda makter… rysliga bilder för en spindelfobiker… Men vackra!

Jag bidrar med en "fuling" från min trädgård.

IkaS
0

Har jag missat något om vad det ska vara för storlek på bilder man laddar upp så här?

Min bild blev rätt dassig ser jag. Fundersam

emmaa
0

#28 800x600 px är det som gäller

IkaS
0

Ok, min bild var bara 8 pixlar för hög då. Undrar om jag bör spara bilderna annorlunda?

Jag tycker helt klart att de ser dassiga ut när jag tittar på dem här. Mina egna bilder alltså.

Martin
0

#30 Alla bilder som är större än 800x600 pixlar (dvs oavsett hur mycket större) komprimeras automatiskt av iFokus. Om du inte vill det (och det vill man oftast inte) så får man spara bilden i max storlek 800x600, så slipper man komprimeringen :o)

mvh Martin

IkaS
0

Se där, så enkelt är det ibland.

Cool

Tack!