Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 480 ggr
IkaS
0

Labbe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är nybörjare som kämpar för att lära sig kameran (Canon Eos 400D), skulle vara roligt att få synpunkter på en bild.

lucithecat
0

jättefin bild tycker jag. djur kan vara svåra att få o sitta still ibland. tycker du har gjort ett bra jobb…själv väntar jag på att få min egen kamera (Nikon D40X) längtar…ska hämta ut den den 10/5…

Adobe
0

Hej Ika !

Fin hund, själv har jag en Golden Retriever 8 månader.

Om bilden var min skulle jag försöka arbeta med kontrast och ljus, för att på så sätt lyfta fram vovvens längtande blick efter matte. Själv är jag amatör och studerar denna sida för att lära mig av andra, kunniga och proffsiga fotografer. Här finns svar på allt.

Lycka till

Bertil

IkaS
0

#1: Tack! Att få honom att sitta still är det lättaste. :) Jag har tränat honom sedan han var valp - han vet att han får belöning om han poserar… haha. :)

#2: Tack! Jag har grejat lite med kontrasterna, men vågade inte göra mer för då blir vovven för mörk och jag vet inte hur jag ska motverka det. Jag är nybörjare på Photoshop också, i alla fall i dessa sammanhang. :)

Adobe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen !

Tror inte att jag får göra så här, att redigera en annans bild utan lov, men jag testar gränsen.

Bertil

lucithecat
0

jag är nog lite knäpp och har mina egna idéer. men jag tycker faktiskt att bilden är finast som den var från början. Men det är bara vad jag tycker alltså. Generad

Adobe
0

Nej, du är inte knäpp, men kanske har dina "ideer". Hur vi uppfattar en bild beror ju också på var vi ser den. datorer är olika och inställningarna skiljer sig åt. Sedan har vi olika smak, på vad som är bra och inte. Våra olikheter ger mångafald och en spännande dialog. Vi ser varandras bilder och lär av varandra. Här på iFocus finns mångfald och mycket ideer.

Tack

Bertil

lucithecat
0

Kunde inte ha uttryckt det bättre själv. man vet aldrig. vissa blir lite sura om man säger att man upplever det på ett annat sätt. men jag tycker ju som du att vi alla ser saker olika. någonting jag tycker ser underbart ut kan någon annan tycka se helt förfärligt ut. men hur skulle världen se ut utan mångfald? otroligt tråkig tror jag Flört ser fram emot många fler utbyten i åsikter här på iFokus

Mvh

Jenni

asakall
0

Hej hej!

Tycker oxå att orginalbilden är bäst, åtminstone på min skärm.  Copybilden blir så ljus runt nospartiet!

Mvh

Åsa

IkaS
0

Bertil, det är ok. :-)

Men din variant ser väldigt ljus och blek ut hos mig.

Knepigt detta, rent generallt. Jag tycker mina bilder ser heldassiga ut när jag tittar på dem här. Stor skillnad från hur de ser ut i min dator, i t.ex. Photoshop. Undras om man bör spara dem annorlunda kanske? Hur gör ni?

Martin
0

#9 Sparar i jpg och maximalt 800x600 pixlar.

mvh Martin