Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 889 ggr
Mizzon
0

Vad för systemkamera?

Sitter nu med stora tankar på att köpa en egen systemkamera, Har en på låns för tillfället men terminen på skolan är snart slut och min vän som äger kameran kommer flytta hem, och just nu är det otänkbart att jag ska kunna gå utan en systemkamera.

Den jag lånar är en Canon EOS 1000D

jag trivs rätt bra med den. men jag vet ju inte riktigt vad det är för skillnader på andra Canon kameror. Jag fotar rätt mkt djur, sport och natur, lite av allt, men överlag saker med fart och poträtt bilder.

Det kommer få bli en begagnad då inte är störtrik på mina CSN pengar.

Vad för modell rekomenderar ni? Vad ska jag tänka på när jag ska kolla på en kamera?

[alezan]
0

Jag fotar själv actionsport med Canon. En "budgetvariant" på en kamera med snabb serietagning är Canons 7D som du kanske kan hitta begagnad i lämplig prisklass.

Mizzon
0

Ska kolla upp den :)

Jag är verkligen totalt lost, Vet inte alls vad jag ska titta på när jag kollar på kameror. jag trivs visserligen asbra med den jag lånar, men det är nånting som saknas på den, vad vet jag inte.

Bästa är väll att få testa olika modeller och se vad som passar kanske :)

Martin
0

Det är ett stort steg från Canon 1000D till 7D och man skall nog hitta den begagnad om man skall hitta ett bra pris mätt med CSN-inkomst.

Jag köpte en Canon Eos 60D för ett tag sedan och den är jag väldigt nöjd med. "Bara" 5,3 bps mot 7Ds 8 bps tror jag det är och visst är det kanske lite lågt - men det räcker för mig (flygande fågel, vilda djur, natur, vardag med familjen). Även den är kanske över budget om man vill ha bra objektiv till.

Jag skulle försöka stolpa ner några saker som du tycker är bra med den du lånar, och sedan försöka komma på vad du saknar. Då har du ett bättre utgångsläge för att veta vad du letar efter.

mvh Martin