Kritik (M) Katarinaparakit!
Jag antar att den sitter i en bur, därav de blåa sträcken. Stämmer det? Jag stör mig iaf väldigt mycket på dem. Förstår att det är svårt att ta igenom buren men du kanske hade kunnat göra det tydligare att det är en bur i sånna fall. Alltså att man ser tydligt att det antingen är en bur eller inte en bur. Inget mittimellan som det tyvärr blev här. Annars tycker jag det va en bra bild! :D
Ja det är en bur. Jag försökte redigera bort dem men jag är tyvärr ganska dålig på att redigera bort saker så det ble vinte så bra men jag kan försöka göra det igen och lägga upp resultatet här. Tack för kritiken! :)
Jag har försökt igen men det fungerar inte… jag vet inte riktigt varför det inte fungerar men men… :P
Nej, jag är inte heller så bra på sånt :S Men du får väl hoppas att nån som är lite bättre när det gäller redigering ser inlägget ;D
aa :P
Tack! :D
vinklen till motivet tycker jag inte är bra, du står snett uppifrån vilket gör att fågeln blir/känns nedtryckt. Bättre att komma mer från sidan eller lite underifrån.
okej, tack.
Det korta skärdedjupet som medför att näbben blir i ofokus sprider sig PRECIS till runt ögat. Man söker sig till ögon, och i detta fallet känns inte ögat så där klockrent som det borde göra. Fjädrarna ovanpå huvudet är i skärpa, så skärpan ligger väl lite för långt bort bara.
Djurbilder som har det där extra har en tendens att ha en grymt skärpa på just ögonen och så mycket som möjligt av huvudet. Man saknar det här, och det beror väl kanske delvis på vinkeln som #8 nämner.
Fågeln har fina färger så du ska helt klart inte känna dig färdig med det här djuret! Fortsätt! Jag vill se bättre bilder på den här fågeln :)
Fotar för fullt! :P Tack!
Jag tycker bilden var jättefin! Det enda jag skulle kunna påpeka är att den får för mycket skugga på sig av buren antar jag. Huvudet är ljust medans kroppen är skuggad. Annars kan jag inte se några fel på bilden. Jättefin fågel också! :)
Tack!