Foto iFokus

Foto

Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1128 ggr
Cochon
0

Köpa begagnat

Hallojsan

När man köper begagnat så ska man ju få en lapp om att man har köpt kameran av säljaren, men hur ser en sådan lapp ut…? :S Alltså ska säljaren bara skriva på en lapp och jag har köpt kameran av honom/henne och att h*n inte äger kameran längre eller ska man leta fram en speciell lapp? Hehe, är lite förrvirrad… Skäms

//:Cochon

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

JazzBass
0

Finns ingen sån regel vad jag vet för handel privatpersoner emellan, men om du vill kan du göra upp ett enkelt köpebrev där utrustningen och priset, gärna också skicket framgår, och som sedan både köparens och säljaren skriver under.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

uffelarsen
0

Jag brukar göra precis som JazzBass skrev , Jag skriver in vad det är för saker + serienummer på sakerna (om sådant finns) att det är i befintligt, skick vilket betyder att du som köpare ser skicket det är i och godkänner det

Datum för affären med underskrift + legitimation.

Cochon
0

Aha, super tack för svar. :)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋