Glad bil
Döcool ju!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

haha, en sån där vill jag ha :P
Onödigt att lägga ut numret :P .. Men cool :)
#3: Vad spelar numret för roll?
Vänliga hälsningar
Niklas

haha
#4 Det finns de som anser att det är ett brott mot PUL, men jag tror aldrig att det är prövat. I denna situationen så är det ju inget konstigt heller (dvs ingen olycka, ingen misstanke om att ägaren gjort brott osv) så då är det ju knappast att man sätter någon i dålig sits heller. Jag anser inte att det är ett brott mot pul, och framför allt inte efter "lättnaderna" i den och publicering på interntet.
Vet förvisso inte om det var därför det ansågs olämpligt, men det är väl den anledningen jag kan tänka mig.
mvh Martin
Jag gjorde ett tappert försök att dölja numret men tydligen lyckades jag inte. Och bilens ägare är absolut oskyldig. Han/hon har bara en så fantasifullt målad bil. Om Han/Hon blir ledsen över det får dom väl ta kontakt med mig så skall jag be om ursäkt. Man blir ju bara glad av att se den. Flera borde måla om sina trista bilar tycker jag. Där ingår även jag =)
Många med lite mer stylade bilar gillar inte att ha regnummret ute för att det blir lätt för mindre nogräknade att kolla vart den står om de behöver reservdelar eller ett par nya fälgar.. Just denna bil tror jag inte är någon större risk. :)
/Mattias
Att visa registreringsmumret är inte brott mot PUL. Du kan gå in på Vägverkets sida och slå på alla svenskreggade bilars nummer och få fram uppgifter om fordonet. Däremot visas inte chassienimmret på fordonet eftersom det jämställs med personummer. Tidigare fick man uppgift om chassienummer, men det försvann för ett tag sedan med hänvisning till PUL.
Man får heller inga uppgifter om ägaren om man slår på bilen via internet, men gör man det via SMS så får man ut uppgifter om ägaren, dock ej gatuadress, telefon mm. Vill man ha alla handlingar om en bil så får man ta ut handlingarna via vanlig post.
Bara för att ingen ska tro att jag någon "knäppgök" som slår på alla bilar, så kan jag berätta att jag sedan 10 år tillbaks pysslat med att kartlägga alla Volvos tävlingsbilar från 60 talet (PV & Amazon), därför har jag använt bilregistrets tjänster massor, ända sedan tiden de låg hos länsstyrelsen fram till idag.
Mvh Bengan
#9 Just för att man kan få fram vem ägaren är, dvs en viss person och inte bara ett namn, finns det de som anser att det är ett brott mot PUL. Jag gör det dock inte, och jag har som sagt inte heller hittat någon inom juridiken som säger att det är så.
mvh Martin
Okej… många som sagt det bara…. Tror inte heller att det gör något… Man kan ta bort det på paint; kristinah…….
Tror jag…
#11 Tack för tipset Paint har jag inte ens tänkt på. Hur dum jag är.

#7 Så svärmor har en riktigt färgglad bil på söndag då vi ses då… hihi.. :)