Felmeddelande Canon S3 IS
Jag Fick ett felmeddelande nyss på min kamera då den stängde av sig och visade E16. Detta skedde i samband med fotografering i råformat över tio sekunders slutaretid.
Var hittar jag listor på felmeddelanden?
Kanske längst bak i manualen?
Nopp, endast beskrivningar. Inga felkoder.
Skumt. Jag har nämligen felmed. längst bak i mina manualer på kameror både från Canon och Nikon.
Kollat Canons hemsida?

Men Powershot S3 IS kan inte fota i RAW format. Har du använd HDK firmware finns det risk att paja kameran
.

#5 har du powershot s3 is?
#4 Firmwaren är inte inbränd då den läses från kortet.
#5 Jaså, någon länk till Canons sida där man kan få tag i den? Känner bara till det ryska plug-in:et

Sorry guys! det var ju du peter som hade skrivit i ett tidigare inlägg om firmware till S3 hade för mig att det var canons men det var HDK.

Tråd på fotosidan där ämnet behandlas…
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=76280&perpage=15&pagenumber=1
I min manual hittade jag följande text:
Exx (xx=siffra) Kameran har identifierat ett fel. Stäng av strömmen, slå på den och försök fotografera eller visa en bild. Om samma felkod visas har ett fel uppstått, Skriv ner felets nummer och kontakta Canons Kundtjänst. Om en felkod visas direkt när du tagit en bild, kan det hända att bilden inte har lagrats. Kontrollera bilden med uppspelningsfunktionen.
sid. 131 i manualen.
mvh. Eva
Tack Eva.
Tror dock inte jag ska kontakta Canons kundtjänst och klaga på RAW 
Läste litet på ett forum om problemet. Berodde på strömbrist när kameran jobbade för fullt och jag inte översatte helt fel.
Inte heller någon som lyckats förstöra sin kamera ännu med det nya plug-in:et trots att någon lyckats trycka in fel version i kameran.