Fina ställen i V-ort/sthlm
Hej!
Imorn ska jag och en kompis ut på en liten fotorunda va det tänkt. Problemet är att vi inte vet vart vi ska åka/gå! Vi hade främst tänkt att fota höstbilder men inte bara.
Så, nu undrar jag om ni vet något fint ställe i Västerort, typ Järfälla, Bromma, Hässelby, Solna, eller nån annanstans i Stockholm. Helst inte söder om stan.. ;)
Skulle vara jättetacksam för svar! :D

Det finns ju hur mycket som helst. Jag skulle kunna tänka mig Drottningholm och Kärsön,
Beckomberga är också ganska fint, och Bromma Kyrka. Så finns det en del koloniområden, och jag tycker att Ålstensskogen och Äppelviken också skulle kunna vara fina; man kan gå längs sjön förbi Alvik över Margretelund vid Ulvsunda slott och upp mot Bällsta.
Mot Hässelby till finns det också mängder av fina strövområden, det är egentligen bara att börja ungefär var som helst.
Okej, tack så mycket för tipsen! Ska kolla på lite av dom ställena!
Vad sägs om Djurgården då, trots att jag bott i Sthlm i alla mina 15 år vet jag inte hur det ser ut där.. Annat än Grönan och Skansen.. Men mamma sa att det va fint :P Tror du att det skulle va nåt? Du verkar ha koll.. haha!

Jag rör mig ofta däråt, och om du tar dig lite längre bort än Skansen, mot Valdemarsudde och Manilla och vidare mot Blockhusudden så lär du nog hitta mycket höstlöv. Det finns gångstigar på ömse sidor om Djurgårdsbrunnskanalen också, och Norra Djurgården, Ladugårdsgärde, är också rätt fint. Mot Lidingöbro värdshus är det rena landet.
Det är inte någon brist på fina ställen runt Stockholm.
Ett annat fint promenadområde är Hagaparken, från Nortull och upp till Haga Slott. Eller så kan man gå från Universitetet mot Stora Skuggan och vidare genom Lill-Jansskogen och så småningom hamna någonstans i närheten av Stadion. Stora Skuggan och Fiskartorpet är också ganska lantligt.
Tack för tipsen! Blir nog Djurgården eftersom det är lättast att åka dit från oss. Men ska kolla lite på de andra ställerna så kanske det blir något av dem nästa gång! :D