Hästbild - redigerad
Fotade en riktigt snygg bild på Baron De Ley i går, han var riktigt vacker på bilden, men dock var bakgrunden alldeles ful. Så jag testade helt enkelt att byta ut den, och hur blev det?
Mammas reaktion när jag visade henne bilden "Tog ni med hästen till Vistträsket?!"
Originalet kommer senare :)
(osäker vilken grupp den skulle till :s)

Oj! verkligen fin! Syns inte alls att bakgrunden är utbytt, mkt snyggt gjort! Gillas skarpt! :D

Håller med, riktigt snyggt!:)
#2&3. Tack så mycket! Jag blev oxå supernöjd med resultatet :)
Och på #1. Ska det självklart stå direkt från kameran, inte datorn.
Riktigt riktigt snygg redigering Linda! Något skarpa kanter men verkligen toppenresultat tycker jag. Bra jobbat!
Även bild #5 är mysig med läckert ljus och fina färger. Känns lite sned.
MVH Anna Attlid
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#5 är också jättefin, härliga nyanser och ljus! bra jobbat! :D
#6. Tack så mycket!
Åt vilket håll känns den sned? Så jag kan kanske försöka räta upp den ;)
/ Linda
#8 Känns som om du ska tippa den lite åt vänster, men det kan vara en synvilla eftersom bakgrunden är lite ojämn. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Tror det mest är en synvilla då bergen i bakgrunden verkligen inte är särskilt raka :)
Riktigt fina bilder. Jag brukar inte gilla hästbiler (kanske beror på överflödet) men dessa var jättebra!
#11. Tack så jättemycket!

Man märker inte att den är redigerad ens! Underbara bilder!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#0 - Gillas skarpt!
Jag läste inte texten ordentligt och undrade vad sjutton det var för fel på den första bilden :P.
Jättebra redigerat!!
#13, #14, #15. Tack så jättemycket!
Vackert! Bra redigering och väldigt fin häst :)
Otroligt bra resigering Linda! :D Snyggt jobbat!

Jättesnyggt gjort! Men varför var bakgrunden dålig från början? Tycker den var fin ;) Bor ni så?
#19. Tack :) För att den var så rörig och har en ful färg eftersom det inte finns ett enda grönt grässtå ute, och så var himlen helt vit och platt och…. Näe, jag tyckte verkligen inte om original-bakgrunden. Jag bor inte så, det är fotat uppe på ridskolan :)
Hur f*n gjorde du det? GIllade både hästbilden och ponnybilden skarpt! HÅller med om att det inte syns alls att bakgrunden är utbytt. Hur gjorde du? Nu MÅSTE du svara, så nyfiken!
Första bilden blev värkligen något extra när du bytte bakgrund, orginalet är som du säger lite platt och balgrunden är rörig.
Bra jobbat, arbetat i photoshop?
Kram Hanna
Hanna
#21. Eftersom min förmåga att förklara bra är lika med noll så varnar jag för lite virrighet. Men jag började med att dublicera lagret med hästen på, sen öppnade jag en nytt foto som jag tog dagen innan och la det mellan dom två fotona på hästen. Efter det så suddade jag bort bakgrunden på den översta hästbilden. Jag dublicerade bilden på sjön och satte Glaussian Blur på den, sen tog jag gradient-vertyget och "tog bort" längt ner på bilden på den suddiga sjön så att det även blev lite lite skärpa på isen :)
Jag hoppas du förstår på ett ungefär :o
22. Tack så mycket! Javisst, photoshop är min bästa vänn gånger som den här ^^,
kram
Har du tagit bakgrundsbilden (dvs till #0) själv?
#23 - Jo, det känns igen. Photoshop är en vän som inte sviker förens datorn krachar ^^'
Kram Hanna
Hanna

Jättesnyggt Linda! :D själv skulle jag knappast tro att bakgrunden var utbytt om du inta sagt det.. :)
#27. Känns skönt att jag för en gångs skull lyckas! ;)

skit fin! Jag såg inte att du hade ändrat den på första bildeen, jättebra jobbat!