Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3658 ggr
[134643]
0

Canon 550D eller Nikon D3100

Jag har nu, äntligen förstått att jag behöver en systemkamera! ;) Jag har fotat mycket med en hd kamera, så jag är inte helt nybörjare. Jag tänker fota manuellt och så…

Jag kommer fota mycket hundar, så kameran måste kunna få bra kvalite på saker som gör sig snabbt ( Det är vinthundar ) och också kunna zooma. Då förstår jag ju att jag måste ha ett teleobjektiv.

Sååå, nu står valet mellan Canon EOS 550D och Nikon D3100. Har hittat ett "paket" ( med telezoom ) där Canon bara kostar typ 300 kronor mer, så priset spelar alltså ingen roll just nu.

Och juste, telezoomet som kommer med. Med canon kommer det med en 70-300 f/4-5,6 DG och med Nikon följer det med en 55-300 f/4.5-5.6G ED VR

Vad är skillnaden? Kan man inte komma lika långt ifrån med canon? Hur mycket skillnad pratar vi om?

Vad tycker ni jag ska välja? :D

( visste inte vart jag skulle lägga tråden! :O )

felixhaljeskog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Nikon d3100 så jag säger Köp den ! den e riktigt bra, även om du ska fota djur, tror inte de spelar någon roll vilken kamera du använder då eftersom det är Fotografen som tar bilderna :)

Kan lägga ut en bil jag tog på min brors hund:)

[134643]
0

#1 Hur är det med filmningen? Jag har läst att autofokusen inte är sådär jättebra, då den låter och har sig. Jag ska inte filma sådär jättemycket men det kommer nog bli en del, men om ingen av Nikon eller Canon har så bra filmning så håller jag mig till min filmkamera. Det känns bara sp jobbigt att släpa på två kameror :p

Skit fin hund ju! :)

felixhaljeskog
0

Jag filmar inte så mycket, men jag tycker den e väldigt bra ! sen hur bra din filmkamera e vet jag ju inte, men den på d3100 e bra :) de e ju inget skräp precis :P