Kattfoto
Här kommer min första kritik-bild. Ge gärna lite hårdare kritik, även om jag lagt den i nybörjare (dock konstruktiv).
Jag måste påpeka att jag tagit fotot med en vanlig digitalkamera (ej system). Konika Minolta Dimage G530.

Hej kickan! Sa jattekul - riktigt toppenbild. Och visar att det ar kanslan som gor ett kort, inte nodvandigtvis hur avancerad kameran ar!
Lite konstruktiv (hoppas jag!) kritik: kanske var du lite for nara - lite langre ifran och du kunde nog fatt battre skarpa overlag. Annars om du kan photoshop sa kan du nog fa till en riktigt schysst bild: kor pa med lite kontrast, kanske lite unsharp mask och blas ut bakgrunden. Kanske att du kan dra ned fargerna men behalla tungan knallrosa. Och pa med en enkel svart rum.
Som sagt: Ursnyggt!

bild 2 bortagen, var vänlig och inte posta bilder i inlägg som folk lägger in i kritk grupperna
sorry!!! har inte läst reglerna riktigt
Tack pyrst, för kritiken! Jag ska leka lite med den senare och se om den blir bättre.
Jag tar gärna emot mer kritik!

härlig bild, jag beundrar dina kattfoton! du har en förmåga att välja ut motiv som sticker ut från mängden och inte gör anspråk på att vara sockersöta. jag gillar dem skarpt!
Tack så mycket, Jenny! Jag försöker ta lite annorlunda bilder men det gäller att ha tålamod när man fotar djur! :P

visst måste man ha tålamod med djur.. själv tycker jag det är svårt att fotografera katter, de ser ofta så nollställda ut, typ "jag-bryr-mig-inte-ett-dugg-om-vad-du-gör-så-försök-inte-intressera-mig".. sedan har man en sekund på sig när de väl gör något intressant.
Nästa gång fångar du säkert samma uttryck i en mer spännande miljö! kanske i lite vårgräs eller i en buske..
Mer kritik någon?