Vill ha kommenterar!
Jag laddar upp en bild på min travare, och jag vill gärna ha lite kommenterar om den bilden, den bilden togs i höstas. Vad tycker ni om bilden? Ska jag tänka på något speciellt när jag fotar? :]

För det första tycker jag att hästen ska ha öronen framåt och se lite mer intresserad ut då det är ett hästporträtt. Skulle vilja ha mer luft öppåt då öronen är avklippta, men även neråt och åt höger. Kontrasten borde höjas lite. Annars mkt söt häst ^^,
MVH Fredrika
Gillar inte hästens uttryck, ser nästan lite rädd ut eller iallafall besvärad. Öronen är avklippta = minus. Hade hästen sett glad ut hade vinkeln fungerat bättre. Tycker inte som #1 att kontrasten ska höjas, tittar man på bakgrunden är den gulaktig och nästan helt utfrätt. Även hästen har utfrätta områden. Försök när det är lite mildare ljus utomhus och tänk på hästens uttryck! Kanske att den skulle funka bättre i svartvitt.
MVH Anna =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Håller med ovanstående, tycker du ska göra nytt försök.
Skulle vilja ha mer skärpa, känns som att den missades. Tycker också att beskärningen är lite för tight.
Foton du vill ha kritik/kommentarer på kan du med fördel lägga i någon av bildkritik-kategorierna (3 nivåer), och då hittar man dem lättare senare.
mvh Martin
Ok, tack! =)