Foto iFokus

Foto

Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 2162 ggr
JazzBass
0

Utmaningen - omgång 5

Temat för denna omgång är GLÄDJE.

Reglerna:

• En bild per person
  • Bilden ska tas efter att det här inlägget postats
  • Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
  • Man har en ca vecka tid på sig att ta och ladda upp sin bild
  • När alla bidrag kommit in ger alla deltagare en kort kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 4p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. Är totala bildantalet 5 eller mindre är det 6p totalt som delas ut, max 3p till en och samma bild.
  • Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng.

Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast söndag 16.10 kl 23, eller om 10 bilder laddats upp i god tid före det, senast kl 8 morgonen efter det antalet uppåtts. Efter det har man 4 dagar på sig att kommentera.

Lycka till! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
0

Bumpar upp den här och påminner om att tiden går ut i morgon kväll. Jag ska försöka få upp en bild redan idag.

fotogymnast
0

Har en bild som togs två dagar innan inlägget postades som jag gärna skulle ha med.

Tänkte eftersom det inte är några som är med kanske jag får vara med med den ändå? Bara för att det ska bli nåt lixom.. Men det är självklart du som bestämmer ;D

JazzBass
0

Ok, vi kan köra den här gången så att man får lägga in äldre bilder också. :-)

Schnauzertik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försenad midsommarglädje

Värd för Pensionärer

fotogymnast
0

#3 Okej, tack!

"Gymnastikens glädje"

JazzBass
0

Tog en bild från i somras jag med.

Spelglädje!

Schnauzertik
0

Kanske skulle förtydliga. Den vissna midsommarstången är från igår medan dansspökena är från midsommar. Tyckte det passade eftersom det snart är halloween.

Värd för Pensionärer

texasmamma
1

Hundglädje

Newman
2

Glädjen som är när någon plockar fram en kamera.

JazzBass
0

Ok, vi startar kommenteringen/poänggivningen, 6p totalt och max 3 till en och samma bild.

Deltagarna:

Schnauzertik - Försenad midsommarglädje

fotogymnast - Gymnastikens glädje

JazzBass - Spelglädje

texasmamma - Hundglädje

Newman - Glädjen när nån plockar fram en kamera

Schnauzertik
0

Ett försök av mig att sätta ihop 2 bilder

Japp, dom ser verkligen glada ut, en härlig känsla i händelserna.Bra att rörelsen syns så tydligt genom oskärpan på ett handpar.

Båda paren är mycket bra men hade hellre sett bild koncentrerad på ett av paren, antingen genom beskärning eller mindre skärpedjup. Nu går blicken åt bägge håll utan att riktigt fastna.     1 poäng

JazzBass – Spelglädje

Mycket bra fotat. Koncentration på mittpersonen. Man känner närvaron och stämmningen nästan som om man var där.      3 poäng

texasmamma - Hundglädje

Rolig bild på en hund som verkar något förvånad.

Skulle helst sett att du fått med hela öronen. Om man ska vara petig så känns den lite överskärptoch några partier är aningen utfrätta.    1 poäng

Fin bild på glada barn.som tävlar om att bli fotade. Det händer mycket i bilden.Ser ut som den är tagen vid en skola.      1 poäng

Värd för Pensionärer

fotogymnast
0

Okej, har aldrig gjort det här förut men vi säger att man gör så här.. :P

Försenad midsommarglädje:

Tycker bilden är cool, riktigt cool. Däremot tycker jag inte att den symboliserar just glädje. P.g.a. det endast 1 p. från mej.

Gymnastikens glädje:

Järfällagymnasterna Emma-Gill, Hanna, Elice och Elin efter en lyckad tävling som ledde till GULD!

Spelglädje:

Svårt att kommentera, då den inte riktigt tilltalar mig. Sen så är jag inte så intresserad av "sån" musik så det kan ju vara en anledning. Men jag gillar däremot de blåa tonerna i bilden. 1 p.

Hundglädje:

Riktigt rolig bild! Det där är vad jag kallar glädje ;D Jag som absolut inte är någon djurälskare och brukar säga "ååh så söt" varje gång jag ser en hund kan verkligen säga det till just den här bilden! Så otroligt söt och häftigt att du har lyckats fånga det på bild! Om man ska vara petig hade jag gärna velat ha med hela öronen. 2 p. till den här!

Glädjen när nån plockar fram en kamera:

Den här bilden gillar jag mycket! Glada barn måste vara det bästa som finns! Och så måste jag säga att jag älskar den suddiga handen till vänster, den gör att man märker att bilden inte är planerad elr liknande. Älskar den! 2p. till den här också!

JazzBass
0

Bra bildidé med kombinationen av en vissen midsommarstång och dansande "spöken". Det är lite synd att "spökena" och stången korsar varann kring huvudena, en vidvinkligare bild med stången tagen på lite längre håll hade kanske funkat bättre. Men kreativt och bra jobbat, och den annorlunda ramen funkar väl. 1p

Helt tydligt har gymnasterna här vunnit eller gjort väl ifrån sig, bra fångade naturliga uttryck och återspeglar temat väl. 2p

JazzBass - Spelglädje
Min bild alltså. Tagen på en konsert med ett band som spelar irländsk partymusik. Väldigt trångt och väldigt mörkt, fick gå fram ända till scenkanten för att få några bilder av nåt annat än publiken, det var riktigt proppfullt med folk. Tur att kameran tål högt iso ganska bra och att jag hade min 35/2 på kameran. :-)

texasmamma - Hundglädje
Fint fångat, kul uttryck! Förknippar det kanske inte direkt med glädje men kul iaf. :-) Fina färger och bra utsnitt tycker jag, stör mig inte på att öronen är kapade, gillar lite tajtare utsnitt som här. Fin skärpa. 1p

Det var nyfikna barn här igen, kul med den som håller för ögonen på en annan, de tävlar tydligen om vem som får synas mest. :-) Mycket glädje i bilden! Fint fotat med bra skärpa och skärpedjup, och naturliga färger. 2p

Newman
0

Bra tänkt, kreativt. Skulle nog viljat se lite mer av dansbilden eftersom det är där glädjen är. 1p.

Fint fångat. Du fick verkligen med glädjen och man blir lite suger på att tävla när man ser bilden. 1p.

JazzBass - Spelglädje

Riktigt skön bild! Skön vikel och underbart ljus. 2p.

texasmamma - Hundglädje

Fin "fångst"! Den blicken har man inte sett ofta. Dock kan jag ju inte riktigt se glädjen i bilden, snarare en förvåning. Men det är ju ändå en väldigt tjusig bild. 2p.

Det var galet! Väldigt tacksamt att ta kort på dessa barn :). Dock var detta ett helt annat ställe än i förra omgången. Denna bild tog bara någon dag innan jag la upp den här.

JazzBass
0

Glömde att meddela när omröstningen går ut men den har varit uppe några dagar redan. Saknar endast en persons kommentarer ännu, möjligt att få dem under dagen kanske? Då kan vi slå igång ett nytt tema redan ikväll. Vi hade lite förslag i slutet av förra tråden. Nåt som lockar lite extra?

http://foto.ifokus.se/discussions/4e84da6a88f47229d500fab0-utmaningen-omgang-4

Moalinn
1

bara för att jag glömmer av dom här tävlingarna så tycker jag antingen dröm eller ensamhet eller något åt det hållet :)

och jag tycker verkligen någon ska nåla upp så man ser dom hela tiden, jättesvårt att komma ihåg om dom åker bak hela tiden :/

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

DesK
0

Jag instämmer helt med er som vill ha utmaningarna nålade, så nu har jag fixat det!

/Désirée

JazzBass
2

Moalinn - Eftersom du var den som ursprungligen ville ha tävlingarna så tycker jag du får bestämma lite också så nästa tema får bli "drömlikt". Jag slår igång omgång 6 riktigt strax! :-)

Vi väntar ännu en stund och ser om de sista kommentarerna kommer in innan jag lägger upp resultatet från den här.

DesK - Fint att du nålade upp den här tråden, men inte kunde du nåla upp den nya sen istället för denna när jag gjort den?

DesK
1

Mig fixa! Glad

/Désirée

JazzBass
0

Poängen då, för de som kommenterat:

Schnauzertik

3

fotogymnast

4

JazzBass

6

Newman

5

Kul att ni gillade min bild, tack för poängen! :-)

Nästa omgång är redan igång, tråden är nålad högst upp i forumet. Bara ut och fotografera nåt som har med "dröm" att göra! Efterbearbetning får användas fritt också förresten..