(M) Svart och blått
Jag gillar bilden. Snyggt. Och vet du…? Du ska göra bilderna precis som du själv vill ha dom. Det här är ditt sätt att uttrycka dej på och din konst form. Du skapar din egen bild, så att säga. Måla med kameran med mera. Det är utvecklande så fortsätt bara
Haha tack ;D
Jag tycker också bilden är bra. Kul med lite annorlunda foton.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar den skarpt!
Bra komposition, intressant vinkel och fina färger.
Om jag ska vara lite petig skulle jag ha försökt tona ner eller helst helt ta bort de gula fläckarna/belysningen av trädet och buskarna nere i vänsterkanten. Jag tycker det sticker lite i ögonen när den övriga bilden går i en helt annan färgton
När det sedan gäller bildredigering tycker jag att man ska sklija på vad man vill få fram med sin bild: En bild som din är i mitt tycke mer att likställa med en tavla/konstverk och då tycker jag det är helt ok att göra som du gjort.
Ska man dokumentera t ex en stad eller fota djur i natur ska man nog tänka sig för både en och två gånger innan man gör något åt bilden förutom lite uppskäpning osv…
Va kul att ni gillar den! Tack!
Och tack för tipsen #4, ska kanske försöka prova det lite! :D

Jag gillar bilden! Men jag blir nyfiken på hur den skulle ha sett ut om den varit tagen med blixt på andra ridån ;-) Hade nog varit lite kul.
#6 Vänta… förlåt för min efterblivenhet men vadå blixt på andra ridån?
Hehe.. Nej jag är inte så proffsig precis ;D
Måååste säga att jag tycker den är EXTREMT VACKER! sagolikt!:D
#7 Du fotar med lång slutartid och precis innan slutaren stängs så går blixten av… om jag nu förstått det hela rätt.
Man får liksom både rörelse oskärpa och klar bild i samma exponering.
#8 Tack så jättemkt!
#7 Okej, låter riktigt kul! Som många av mina andra bilder va det här bara en spontan bild som togs utan nåt "tänkande" innan om man säger så ;) Men ska försöka mej på det där nån gång :D

Precis som #9 beskriver så går blixten av precis innan sista ridon stänger slutaren. Men behöver inte ha så jätte lång slutare, man får prova sig fram lite beroende på ljus osv.
Riktigt snyggt och effektfullt!!!
Men som tidigare sagts så stör de belysta löven till höger lite.
Värd för Pensionärer
#9 Okej, tack! :)
#12 Tack! De till höger? Tycker snarare att de till vänster stör.. :P Hehe ;)
Har sett den här några gånger men har inte kommit mig för att kommentera den tidigare… Sjukt bra fotat! Jag skulle bara ta bort de röda och blå prickarna i trädet till vänster så blir den perfekt! :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#13 Ojdå där skrev jag visst lite fel, hur ska jag komma runt det.
Kanske är vänster ett fult ord som jag inte använder, utan skriver höger även om det är till vänster?
Värd för Pensionärer
#14 Tack! Ja, jag stör mej på det där mer och mer för varje gång jag kollar på bilden. Ska nog försöka mej på att fixa det där direkt :)
#15 Haha, tänkte väl det ;DD

Om du får chansen att göra om bilden skulle jag rekomendera att göra den med en lite mindre störig bakgrund. Jag tittar mer och mer på foten som är nere vid buskarna. Jag hade velat se hele kroppen helt fri. Det bör vara med något mer i bilden som ex ett träd vid sidan om. Eller buskar under, men i denna bilden ser det ut som buskarna är för höga eller hoppet lite för lågt. Förstår du hur jag menar?