Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1308 ggr
Frida B
0

(M) Liten vattenfontän.

En bild som jag tog i alingsås som jag blev nöjd med, men vill ha medelkritik från er :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte tycker om den alls. Hela fontänen är inte med, jag hade nog valt att ta en stående bild så att hela fontänen kommit med på höjden. Sen hade jag föredragit stativ och en längre slutartid så att inte vattnet blivit fruset så hårt utan blivit mjykare. Sen stör jag mig på lampan bakom fontänen som ger en orange fläck. Kanske lite väl hård kritik, men bilden är i mina ögon ingen bra bild. Sen ska du inte ta det personligt! Lätt för mig att säga jag vet! Men du vet vart du själv är i din utveckling. Om detta är ett framsteg för dig så är det ett framsteg! Kritik är ju tillför att man ska lära sig, inte för att bara få medhåll eller hur. ;-)

Frida B
0

haha tack för kritiken! ;) om man lägger ut en bild här så får jag räkna med mycket kritik. :P har nästan precis börjat med foto och ville bara veta hur andra såg på bilden och ju mer kritik desto bättre :) tyckte själv att jag skulle fått med hela fontänen. jag har stativ, men inte så lång slutartid :P tycker samma med lampan, men den äär nästan helt oredigerad….

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CamillaS
0

Jag håller med om det att du skulle fått med hela fontänen då hade bilden blivit bättre.
Men tycker det är lite coolt med det blåa skenet som är i fontänen.
Den orangea lampan stör jag mig också på. Även att du kunde haft längre slutartid men det är nog en smaksak i sig det också.
Och ja, hade den tagits i porträtt läge alltså stående så hade den vunnit mycket på det. :)

fotogymnast
0

Tycker bilden känns lite rörig, förstår mej inte riktigt på den. Men däremot kan man ju se det på ett annat sätt, att det kanske är det som är det coola me bilden. Att man måste liksom tänka och fundera lite.

Tycker absolut inte att du har gjort ett dåligt jobb även om det inte är den bästa jag har sett.

Fortsätt fota så är jag säker på att du kommer utvecklas mycket! :D

Schnauzertik
0

Hade du inte talat om att det var en fontän hade jag inte sett det.

Liknar mer nån SciFi grej.

Värd för Pensionärer

Hellas
0

Intressant bild och jag håller med #4 fotogymnast, det som är intressant är detta att man ändå får fundera lite på vad det är.
Det är inte självklart en Fontän utan kan vara en vattenkran i köket eller annat.

Jag hade föredragit lite mer av fontänen, detta är inte en perfekt vinkel men den är inte heller misslyckad!

Jag gillar dessutom färgerna

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/