Foto iFokus

Foto

Etikett: kritik-medel
Läst 1397 ggr
BamBam
0

(M) Fönster i London

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett foto taget i London på en fasad med lite sprickor och två vackra fönster. Konverterade den till svartvit då jag tyckte att det blev snyggast. Kritik! :)

LFCFredda
0

Personligen tycker jag inte det är ett intressant motiv med två rätt vanliga fönster. Men ändå är det något i bilden som tilltalar mig. Jag tror att den är skön att se på pga symmetrin. Gillar även att följa sprickorna.

Bra jobbat!

majlar
0

Gillar fasader. Den här är bra. Snygg i svartvit.

BuxXum
0

Vackert! :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Inkanyezi
0

Rätt vanliga fönster? - Jag tycker att det på ett sätt är ett dokument, eftersom de här fönstren visserligen är rätt vanliga i England, men knappast alls förekommer här.

"Sash windows" har vanligen en kanal i vardera fönsterposten där det hänger motvikter som balanserar fönstret, så att man kan ställa det i valfritt läge utan att det åker vare sig upp eller ner. Den lilla detaljen ger de här fönstren prägel av platsen där bilden togs, och de kanske inte i sig ger en särskilt slående bild, utan snarare en minimalistisk. Inte desto mindre passar de in som en del i ett större sammanhang, som till exempel om det finns fler bilder som skulle kunna sammanställas till exempelvis ett reportage om resan eller ett kollage.

Och även minimalism är en stil.

LFCFredda
0

Vanliga måste väl vara olika från person till person. Jag finner dessa fönster rätt vanliga och du verkar inte göra det.

En sån här sak behöver man väl inte skapa en diskussion om?

Trådskaparen efterfrågar kritik och eftersom alla har individuella smaker så kommer ts knappast att få samma svar. Vanliga om man ofta är i England, lite ovanligare om man är från Sverige kanske?

Är du nöjd med svaret på din fråga?

BamBam
0

*Putt* :)

CamillaS
0

Jag gillar den. Tycker att sprickorna och alla detaljer runt omkring fönstrena gör den intressant.
Sen tycker jag att det är bra att man inte ser så mycket vad som är i rummet innanför fönstrena, det hade förstört väldigt mycket enligt min åsikt.
Tycker även att den passar bra i svart vit och komponeringen är bra.

fotogymnast
0

Jag tycker tyvärr att bilden är ganska tråkig. Gillar dock sprickorna i väggen väldigt mkt men det känns som det saknas något lixom.. Vet inte vad "/

Schnauzertik
0

Lite kluven här men det finns något i bildens linjer som tilltalar.

Går nog att göra en del med efterbehandling. Man kan försöka dra upp kontrasten , kanske justera ljuset, öka skärpan i detaljerna.

Värd för Pensionärer