Bildredigering.ifokus söker övningsbilder!
Hej!
Vi på bildredigering.ifokus har startat upp en ny forumgrupp med övningsbilder och söker därför fotografer som vill sponsra med bilder till oss.
I gengäld får du marknadsföring i form av länkning till din profil samt eventuell webbsajt.
Bilderna vi vill ha för träning ska vara högupplösta och i jpg.
Vi vill också att bilderna ska vara fria från upphovsrätt så vi fritt kan skapa på dem.
Vi vill att bilderna ska vara fria från fotografiska felaktigheter såsom under- och överexponering, färgartefakter mm
Alla slags bilder är välkomna såsom djur, landskap, porträtt m.m
Här kan ni se exempel på hur artikeln ser ut:
http://bildredigering.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=71299f8d-b5cc-4577-b7b7-a60d8e29e4d0
Kontakta mig via min profil om du är intresserad 
Mvh Ingela. Sajtvärd bildredigering.ifokus

Ska tillägga också eftersom frågan kom via mail att bilderna ska enbart vara till för övning på bildredigering, dom får absolut inte säljas som egna verk på något sätt. Det kommer att skrivas i artikeln.
Kan tänka mig dock att en del kanske vill använda bilderna som referens på egen hemsida så det får ni ta ställning till om ni tycker det är ok.
Mvh Ingela
Jag skulle kunna tänka mig att bidra med en bild :)

Jättebra, men för att kunna lägga en artikel på respektive fotograf behövs det mer än en bild, minst fem i alla fall, har du det tror du?
Blir lite för lite för en artikel annars…
Mvh Ingela
Jag skulle kunna tänka mig att bidra med bilder, söker ni någon speciell bild av något djur eller annat?
Jag kan gärna bidra med foton, men då får dom gärna stanna på bildredigering.ifokus med =) Fast jag är inte precis kungligt bra på att fota….

Jag kommer att skriva respektive fotografs krav/önskemål när det gäller bilderna och dess användning men jag kan inte garantera att dom stannar på bildredigering, även om våra medlemmar visar respekt så är det ju alltid en risk att andra laddar ner bilderna.
Ni måste själva bestämma om ni vill ta den risken, jag gör det jag kan för att informera.
Mvh Ingela
#7. Jovisst, jag vet ju att dom kanske kan landa någon stanns oxå, men jag blir inte precis arg om dom gör det :)
Ser jättebra ut Ingela - funderar på om nån vill leka med matbilder, för det har jag en halv miljon av.. (Ja, nästan, då.) :)
skulle det gå bra att at från min hemsida eller ska jag skicka bilderna ?
Mvh/ Moa

jag kan hämta bilderna från din hemsida om du skickar mig en länk.
Mvh Ingela
oekj www.mwfotografier.se heter min hemsida

Vi behöver ha bilderna högupplösta och utan logga, det blir bästa resultat när man redigerar.
Har du dom högupplösta och utan logga?
Mvh Ingela
har på min dator, kan lägga upp en sida med dom i orginal storlek.

Ja tack, det vore jättesnällt :)
du kan maila mig länken så slipper du skriva ut den här
mail: info@bildredigering.se
Mvh Ingela

Tack för det stora intresset för övningsbilder till oss *uppskattas*!
Nu är det ganska många som har anmält sitt intresse och jag måste i helgen sätta mig och organisera upp detta på ett vettigt sätt så det dröjer ett tag innan bilderna kommer upp.
Är det fler som är intresserade så är det bara att maila mig på: info@bildredigering.se
Mvh Ingela

Nu har vi organiserat upp alla bilder och lagt upp en ny artikel, ni kan se den här:
http://bildredigering.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=361fa45f-d206-4e94-89b1-b866be62469f
Jättetack till er som upplåter era bilder *rosor*
Är det fler som vill bidra med bilder så är det bara att hojta till, plats finns så det räcker och blir över :)
Mvh Ingela