(M) Frihet
Hej!
Hittade den här bilden från i somras när jag resade bland lite bilder. Tycker verkligen den här bilden symboliserar frihet på något sätt. Vad tycker ni?
Däremot har jag inte redigerat den alls. Några tips på hur jag ska redigera den?
Skulle även gärna vilja ha kritik på själva bilden, vad kunde ha gjorts bättre när bilden togs? Dock var det inte jag som tog bilden, eftersom jag är på den. Bilden var helt spontan och inte planerad på nåt sätt.
Tacksam för svar! :D
Får jag prova redigera din bild?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
aa absolut! Bara du inte lägger ut den nånstans utan att fråga! ;)
Tycker dom va fina! Gillar den sista mest :) Vad har du gjort med den? :P
Jag använde Photoshop Elements 9 och beskärde den till den storleken, sedan la jag på Automatisk skärpa, efter det autokontrast och autonivåer och därefter justerade jag nyansen/mättnaden genom att dra lite i reglagen.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Okej, tack då vet jag! :D
Vad tycker ni andra? Skulle ni har redigerat likadant? ;)
Också jättefin! Vad har du gjort med den då? :D
Trevlig bild! Ger absolut en känsla av frihet. Men jag tror nog den skulle vinna en hel del på lite efterbearbetning, främst beskärning.
En sån här version gjorde jag. :-) Inte sagt att du gillar resultatet, men så här gjorde jag i alla fall. Det blev ganska många små justeringar i Lightroom:
- Varmare Vitbalans, tiltad något åt magentahållet
- Lite ökad kontrast, lite sänkt mättnad
- Lade på en gul toning (värden ca 50 på färgskalan och 18 i mängd)) i Split Toning fliken
- Ökade skärpan lite
- Lade på lite vinjettering
- Där blixten påverkat färgen på gräset lade jag på en gradient med en blå färg (motsatsen till gult) för att det skulle se likadant ut överallt
- "Målade bort" lite klarhet på det som är framför dig på bilden, och lite bakom. (Dvs. drog ner klarhet-reglaget för en adjustment brush och målade på dessa områden. Det gör att de uppfattas lite mjukare och mindre skarpa).
Efteråt exporterade jag bilden till formatet 800p på långa sidan och med en efterskärpning ställd på "standard".
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Herregud vad alla är duktiga på att redigera!
#10 din är också jättefin!!
Kan inte bestämma mig vilken jag gillar mest, gillar alla på olika sätt. Däremot gillar jag beskärningen mest på den sista. Men det är väl en smaksak ;D
Tack så jättemycket allihopa! Fler får gärna fortsätta att redigera och komma med tips! :D