Lizzie i trädgården
Ettan och tvåan är ju rätt lika och fina båda två men trean är jättefin - ett bra schnauzerporträtt! 
/Désirée
Ännu ett fint porträtt! 
/Désirée
Jättefin hund det där! De två första bilderna är rätt lika, men jag tror jag skulle gilla en beskuren version av den första bättre. Jag gillar att det finns mer luft ovanför hunden i den första bilden, men i den andra gillar jag att hunden är större på bild. Alltså om du tar ettan och beskär lite undertill och till höger tror jag den skulle bli bäst. Kanske inte världens mest spännande utsnitt, men eftersom hunden tittar uppåt tycker jag det kunde finnas mer luft ditåt.
Porträttbilden är riktigt snygg. Möjligtvis hade ett något större skärpedjup varit på sin plats så ögonen också blivit lika skarpa som nospartiet. Jättesnyggt utsnitt i övrigt.
Den sista har en jättefin komposition och hunden poserar snyggt, men jag tycker bakgrunden är för mörk på den. Det lyfter fram hunden men ser lite onaturligt ut tycker jag.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Originalet i #7 är ju riktigt bra som sådant. :-) Det korta skärpedjupet lyfter fram hunden tillräckligt bra tycker jag.
Själv tycker jag den beskurna versionen i #8 blev riktigt bra. Men vad tycker du själv?
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Vad jag tycker?
Ja versionen i #8 blev helt klart bättre.
När det gäller #4an var jag osäker och ville ha en "second opinon" och det fick jag ju också tack för det. #7 är jag skapligt nöjd med, kanske är det bara dumt att krångla mer med den. Men om någon har bra ideér där tar jag gärna emot dem.
Värd för Pensionärer