Foto iFokus

Foto

Etikett: kameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1160 ggr
Eliinn
0

Köp av begagnad systemkamera, vågar man?

Är nybörjare när det gäller systemkamera, äger bara en digitalkamera men har lånat och fotat lite med andras systemkameror.

Men känner att jag skulle få ett större intresse om jag hade en systemkamera då jag helt enkelt inte bryr mig om att fota så värst mycket längre som i början eftersom jag inte får det resultatet jag vill ha med digitalkameran trots att den är en bra digitalkamera. Är mest intresserad av att fota djur och natur.

Nu har jag hittat en begagnad Canon 450D för 3500 (kito obejktiv, kameraväska, 4GB minneskort ingår), nuvarande ägare köpt den 2009 den är alltså nästan 2 år. Enligt annonsen ska den fungera felfritt. Har hört att det är en hyfsat bra kamera att börja med och har kompisar som är kunniga och ägar samma modell som jag även testat och vet att dem är nöjda med den.

Självklart ska jag åka och titta på den i verklighet, men kan man verkligen lita på säljaren, vad ska man titta efter för att se att allt ser okej ut? eller kan ni säga direkt att kameran är för gammal och sliten när den är nästan 2 år?

Skulle gärna tagit med kompisen som är kunnig men hon bor en bit bort och har inte möjlighet att komma hit så fort.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade tagit bort ev objektiv och tittat i kameran om den såg ren ut och att det inte är några repor på spegeln, testplåtat den om ni träffas när ni gör affär;)

Gips
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2år är ingen hög ålder på en kamera, inte ens på de billiga modellerna.