Foto iFokus

Foto

Etikett: landskap-och-natur-ej-kritik
Läst 289 ggr
Lorelei_91
0

Vad kan jag göra bättre?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska lägga in 4 bilder som jag har tagit för nån dag sen. Jag vill att ni ska vara ärliga och säga vad ni tycker om dom och vad jag kunde ha gjort bättre :) Bild 1

Lorelei_91
0

Bild 2

Lorelei_91
0

Bild 3

Lorelei_91
0

Bild 4

Anne
0

Fina bilder! På första bilden ligger skärpan fel, det är oskarpt på blomman, och det gillar inte jag. Andra bilden är bra, men jag skulle gärna vilja se en "topp", ett avslut av grenen. Tredje bilden är jättefin, fjärde tycker jag är för mörk till vänster.

emmaa
0

#1 Dålig skärpa

#2  Kanske kunde du vinklat kameran så att grenarna bildat en diagonal istället? Det där är lite för tråkigt.

#3 och 4  Tagen mitt i starkaste solljuset ser det ut som, öka kontrasterna eller försök fotografera när det är lite mulet/skuggigt. Inte så intressant motiv heller.

Lorelei_91
0

#4 Ska tänka på det du sa till nästa gång med att man ska få med toppen på grenen :)

Essgarde
0

På den första bilden sitter skärpan på trädet bakom och inte på själva blomman, vilket förstör hela bilden. Andra bilden skulle jag vilja att du hamnade i samma nivå som motivet och inte under, då jag inte tycker att det är ngn vidare bra vinkel i detta sammanhanget. Annars tror jag att det kunde blivit en trevlig bild. Tredje och fjärde bilden är alldeles för "dassiga" i färgerna och behöver mer kontrast och ändra lite på färgbalansen. Annars tycker jag att de är ganska bra, gillar blänket i vattnet. Kanske att det är lite väl mkt träd i vägen på den tredje bilden. Men jobba på, tror det kan bli riktigt bra till slut

MVH Fredrika