Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 1430 ggr
[linneasandberg]
0

(M/H) Kritik !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är 2bilder jag tog lite snabbt här om dan! gärna lite kritik ;) (jag tål "hög kritik" ;))

[linneasandberg]
0

den andra:

denna är kanske lite tråkig..

[linneasandberg]
0

ingen?

[mysvensk]
0

Båda bilderna är oskarpa och överexponerade, speciellt den första, blommorna blir utfrätta och man ser inga detaljer.

Andra bilden behöver dessutom MYCKET mer skärpa. Och något som gör den till något mer än bara "ytterligare en bild på en bänk"

[linneasandberg]
0

här är en annan bild på blomman, lite mindre redigerad!

är den också för mycket?

[linneasandberg]
0

en till. Har gulat upp den lite

[mysvensk]
0

Fortfarande överexponerad och oskarp. Överexponeringen i ditt fall har förmodligen skapats när du tog bilden och dessutom på första bilden förstärkts av att du ökat kontrasten.

Newman
0

Testa och dra lite i återställnings spaken och se om du inte kan få ner de utfrätta partierna lite :)

[linneasandberg]
0

här är orginalet! #7 jag vet inte riktigt hur man gör :s

Newman
0

Kan inte säga direkt att bilder blev bättre. Jag drog max i återställning som mörkar ner de väldigt ljusa tonera i bilden. Sen la jag på lite skärpa och drog ner de mörka tonerna lite och drog upp exponeringen.

Vilket redigeringsprogram använder du? :)

Newman
0

Det är svårt att göra så mycket mer med en jpeg bild. Speciellt eftersom den var väldigt lågupplöst :)

[linneasandberg]
0

jag använder picnik!

Schnauzertik
0

En variant till, annorlunda men inte heller bättre.

Värd för Pensionärer

[linneasandberg]
0

okej, min bild är värdelös ;)  haha tycker bara det är kul o fota och försöker bli bättre :) Bra med kritik! tack! :D