Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 857 ggr
Robert
0

Nytt - Canon EOS 35D

Om en vecka har Canon pressrelease och då kommer de att presentera nya kameramodeller. Nikon har nyligen kommit med D200 och Canon kanske släpper en motsvarighet.

Nu spekuleras det i om Canon kommer med något som kommer att kallas för 35D eller kanske 30D. Om en vecka lär det klarna.

---> Här är ett exempel på spekulation.

Har du läst fler spekulationer?

Hälsningar

Robert

Robert
0

Det blev en Canon EOS 30D. Vad jag kan läsa bland rykten så är inte mottagarna av nyheten speciellt imponerade. Enligt en del rykten så tycker man att Nikon har lyckats bättre och har fortfarande försprång.

Ett plus är att man kan avläsa ISO-inställningen i sökaren. Mycket behändligt för den som skiftar ISO-tal ofta.

Större skärm skadar inte. Den jag har på min Canon EOS 20 de på 1,8" är väldigt liten, nu på 30D har man dragit upp den till 2,5".

Sedan verkar det inte vara mycket som skiljer dom åt, nya 30D mot gamla 20D.

Vi på Foto.iFokus har inte fått någon pressrelease från Canon, men du kan läsa mer här på dpreview.com, Canon EOS 30D.

Hälsningar

Robert

Robert
0

Är det värt att lägga c:a 1000 kr mer på friseringen?

Hälsningar

Robert

Limpan4all
0

Ja! Spotmätningen är definitivt värt 1000:- men därimot så skulle jag inte byta ut min 20D för beg-nypriskillnaden hamnar nog på 3-5000:- och det är för mycket. Sen så var det några saker som försvann också så det var inte bara fördelar samt så vart den lite tyngre.

Men när den äkta efterföljaren kommer med mera pixlar och spotmätning - DÅ BLIR DET BYTE!