Jordgubbe
Man försöker ofta att undvika att lägga huvudmotivet i mitten av bilden men här tycker jag att det funkar bra. Fina dämpade färger.
Mjo, precis! Men som du sa så funkar det ju ändå :)
skulle kanske vilja ha liite mer skärpa på jordgubben :) mysiga färger! :D
Mjuka akvarelltoner, som görs sig bra. Snyggt med stråna i förgrunden som bidrar till djup i bilden.
Värd för Pensionärer
Fint. Jag hade gärna sett att du drog upp på färgerna iställer för att dämpa dem. Men det är ju helt olika "lookar", så denna är ju fortfarande bra :)
Jag tycker jordgubben ser ganska så uttorkad ut och det beror nog på att mättnaden är nerdragen. Men som #5 säger så är det ju olika stilar. Tycker det är en bra bild :)
Det skulle vara snyggt om du ökade mättnaden på bara jordgubben, och lät det andra vara som det är :)
Tycker den här var riktig snygg. Men skulle önskat lite mer färg på t.ex jordgubben
. Tycker den är superfin, hade aldrig kunnat ta en sån här fin bild själv.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Håller med de andra om att färgerna tilför mycket och att positioneringen av bäret fungerar bra. Dock hade jag velat se lite luft längt upp, nu är en av "stjälkarna" lite avkapad. Det ser även ut som att fokus skulle kunna vara lite, lite mer uppåt. Ser ut som att bara nederdelen av bäret är skarpt! Men det ser ut som att du använt en ganska stor bländare, och då är det svårare att få skärpan precis där man vill ha den. Fin bild i övrigt! Håller även med #4 om att stråna i förgrunden ger ett fint djup!