Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 829 ggr
[Agilityvovven]
0

(H) Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade min systers döttrar igår, skulle gärna ha lite kritik på en av bilderna!

[Agilityvovven]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En svartvit verision av bilden.

Kan tillägga att jag är lite småsur över att jag inte tog med mig reflexskärmen ut också… Tyst

Newman
0

Jag tänkte per automatik säga att den svartvita var bättre, men tycker den första är det, för det framhäver ögonen mer.

Förövrigt gillar jag inte vinkeln du kommer ifrån alls. Det ser ut som om du skulle fotat i höjd med henne, men råkade gå ner lite. Med andra ord, antingen skulle du varit i höjd med ögonen (alltså LITE högre upp än nu), eller så skulle du vart längre ner så hon skulle kollat ner mycket mer. Det här blev något melllanting som jag bara inte gillar.

Har du beskurit bilden i efterhand? Om du gjort det tror jag det är snyggare om du beskär den lite mindre!

Mvh hård kritik :)

[Agilityvovven]
0

Tack för din kommentar!

När du säger det så måste jag nog hålla med om att vinkeln inte är den bästa, jag tror att jag stod på knä och kom lite underifrån.

På orginalbilden är det mer luft ovanför & till vänster om henne. :)

Newman
0

Ja, det var ju hård kritik du sökte så :). Annars var det en fin bild, och jag tror du hade tjänat på att ha lite mer luft över henne och till vänster. Personligen tycker jag inte alltid det är snyggt när personen är mitt i bilden, så om du beskurit lite mindre hade det nog varit bättre! :)