bakgrund till vattendroppar?
Hej!
Nu ska jag leka lite eftersom att det va riktigt länge sedan nu, så jag tänkte leka med vatten.
Jag vet hur man fotograferar vattendroppar för det har jag gjort väldigt mycket. Men jag undrar hur man kan få en så fin bakgrund som möjligt?
jag använder mig utav vattenkranen och brukar sätta en burk i diskhon men det börjar bli ganska tråkigt med en blå bakgrund hela tiden eftersom att burken är blå, har iofs en grön och en gul burk också men det blir inte samma utan jag vill ha färgglatt!
Någon som vet hur man kan fixa bra färgglada bakgrunder?! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
måla själv på buren m glasfärg i olika färger ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
jadu, det va inte den snabbaste lösningen då. Och mamma blir väl inte jätteglad då kanske. :p
Medarbetare på Djurfoto
Karamellfärg i vattnet? Eller nån sorts ej vattenlöslig färg ovanpå ytan, kanske flera färger blandat, så man kan göra trevliga mönster? Bara att testa… :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Fungerar också att måla på glaset med vattenfärg ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Hittade detta tips när jag googlade för nån dag sen: http://www.mysmasken.se/wp/?p=1324
Jag kollade runt lite på google för lite bättre tips på bakgrunder än att måla eftersom att det inte finns sånt i detta huset.
Det enklaste jag hittade va nog en burk/lock man hade som bakgrund.
Är det nödvändigt att ha en reflexskärm av något slag även om man inte har en externblixt? Har aldrig använt det på någon utav mina vattenbilder.
Medarbetare på Djurfoto
#6 Jag tycker det ger ett helt annat ljus (bättre ljus). Mina senaste vattenfoton på min blogg är helt oredigerade.
Jag använder mig av aluminiumfolie på ett stort lock, funkar prima o e väldigt billigt ;)