Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 1161 ggr
Ratlings
0

Logga på hemsida

Håller på med en hemsida och kan inte bestämma mig för vilken copyrightmärke jag ska ha på mina bilder. Liten vanlig på sidan, eller en stor över bilden.
Om jag tar den lilla blir dom lättare att sno från sidan och redigera bort, men om jag tar den stora blir det svårare. Men åandrasidan förstör det bilderna lite. Kanske ska jag ta den mindre loggan mitt i bilden? 
Vad tycker ni?

// Lise
When nothing goes right, go left!

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har också funderat på det du säger - liten logga i hörnet eller stor över hela bilden. Jag har inte börjat använda det än på mina foton.

En liten logga  i hörnet är lätt att redigera bort.

Man kan ju ha en stor logga och göra den halvt transparent - då stör den mindre.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ratlings
0

Jo jag har det, men tycker den stör ändå. Sen vill jag inte ha föör transparent då den inte syns.

// Lise

DesK
0

Har ni tänkt på att om ni har en logga som knappt syns, så är chansen större att en eventuell bildtjuv inte ser loggan? Ett annat tips är att göra bilderna så små så att de inte är intressanta att stjäla Flört

/Désirée

Ratlings
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Men då syns dom ju inte. Vill ha normal storlek.. Men loggan stör om jag har den som på bifogad bild. :p

Ett annat problem - jag använder webs.com och headern blir helt.. konstig. Hela vill inte vara med :/

// Lise

DesK
0

Det att loggan inte syns är ju en finess, som gör det svårare för en ev bildtjuv att sno din bild. Sen återigen den bild du visar här är STOR vilket innebär att den är superenkel att stjäla. Gör bilderna små max 500 px på längsta sidan så är de inte särskilt intressanta att stjäla.

Sen vet du väl redan att dina bilder är copyrightskyddade därför att det är dina bilder, så egentligen behövs ingen logga alls.

/Désirée

Ratlings
0

Jo det vet jag, men jag vill ha det ändå pga dom idioter som faktiskt snor bilder.. -.-

// Lise

DesK
0

De som snor bilder gör det oavsett du har en synlig, osynlig eller halvsynlig logga. En logga tar max nån minut att ta bort även för en amatör, så tro aldrig att en logga skyddar från bildstöld!

/Désirée

Ratlings
0

#7 Man kan väl hoppas ;)

Lägger nog ändå ner den j*vla hemsidan, den vill aldrig funka som jag vill och bli bra ändå.

// Lise

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man använder icke fyllda bokstäver utan de med bara konturer stör det inte lika mycket - tycker jag.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ratlings
0

#9 Det ska jag testa :)

// Lise