Vinterbilder
Förra helgen åkte jag och en polare ut i Vänerskärgården för att fota. Han hade nämligen köpt sig en ny kamera (Canon 350D) vilket jag (min vän är inte så bevandrad i fotokunskap…än) gärna ville se i arbete. Jag med min "gamla" HP Photosmart 850 och hans "värsting". Resultatet lät inte vänta på sig…hans bilder hade otroligt bättre kvalitet än mina. Enorm skillad. Jag har märkt att min kamera inte riktigt klarar av ljuset/skuggan, det gjorde hans onekligen. Så nu blir det väl en ny kamera för min del…fota är ju grymt kul.
Ska lära mig lite mer om Photoshop av mästaren Robert också…hehe
Första bilden är vägen ut. Härlig vinterväg. Sällan det är så mycket snö här i Karlstad, men i år har det bjudits på många fina vinterbilder !
(hoppas detta är i rätt grupp nu….)
Att ta sig ut till den yttersta ön var onekligen inte en rolig promenad. Jag var övertygad om tjock is, men när vi kommit ut en bit på den så var det 1 dm vatten på isen. Men jag var sugen på att fota vissa motiv så jag knallade på. Isen höll och jag fick väl inte riktigt de bilder jag hoppades på, men jag hittade en fin vy för framtida foton iaf !
Ett skär med en ensam tall. Här ska det fotas i framtiden ! Klockrent vacker symmetri på den tallen och allt stämmer. Tänkt mig den i förgrunden och ett åskmoln utöver Vänern. Får nog vänta 10 år på den bilden, men men

Härliga bilder sandmark.
mvh/bjorsa
Ja jag har lagt in bilderna i "oredigerat" format. De ska beskäras och förbättras med fotoprogrammet, men jag tycker att man ska lägga in dem i "raw"-format här så din fotografiska kunskap bedöms.

Tack