Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 566 ggr
pyrst
0

Hur gora studio??

Hej svejs!
Har tankt att satta upp en liten studio hemma, garna en som kan flyttas runt rimligtvis latt fran ett rum till ett annat och undrar om nagon har bra tips var man ska borja? Jag har en kamera men det ar allt, da jag hitintills tagit alla mina bilder i naturligt ljus och med den bakgrund som finns till hand. Men det verkar ju onekligen kul om man kunde ha en enkel backdrop och kanske en blixt eller tva, men vet inte var jag ska borja. Nagon som har tips?  

Ar dessutom totalt tekniskt handikappad sa snalla, skriv langsamt sa att jag fattar!! Sarskilt det har med blixtrar kanns valdigt svarbegripligt av nagon konstig anledning…

Tack pa forhand!/Anne

Niklas
0

Vad är det du tänker använda studion till? Småprylar, ansiktsporträtt, gruppfoton?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

j114
0

Det finns mindre blixtpaket att köpa för en hyffsat billig peng. Dock inga proffsgrejer skulle jag tro.

Jaqueline

pyrst
0

Hej igen! Tankte mest gora portratt, max att par tre stycken manniskor at gangen. Garna barn, sma bebisar.

Vill hellre skaffa mig fa grejer men bra - funkar det?

Niklas
0

Det brukar snabbt bli mycket pengar. Börja med en extern blixt till kameran tycker jag och lär dig behärska den. Dra också nytta av dagsljus, men inte direkt solljus, så ofta du kan.

Vänliga hälsningar

Niklas

Denna kommentar har tagits bort.
Melianna
0

Jag har en liten studio hemma.. jag har valt att köpa lastolites pappersbakgrunder efetrsom dom är relativt billiga så man kan om man vill köpa flera olika färger. Vi har en ganska liten lägenhet så jag har inte monterat bakgrunderna utan rullen ligger helt enkelt uppe på bokhyllan och när jag ska använda den så rullar jag ut den^^ fördelen med pappersbakgrunden är ju att du kan även få hur mkt golv du vill, och blir den trasig eller smtsig klipper du bara av den.

Sen har jag även köpt ett elinchrom blixtpaket, men jag har inte fått hem det än, så jag kan inte säga om det var en bra investering eller ej;)

En reflexskärm kan ju åxå vara en bra grej:)

Lycka till!

pyrst
0

Hej - och tack for info!

Niklas: med extern blixt, menar du en handhallen liten att bara pa?

Anna: vilken bra ide - tack! Later idealt for mig. Ska pallra mig ivag till foto affar och luska lite.

Anne

Melianna
0

Med extern blixt menar han nog en sån du monterar på kameran?:)

Niklas
0

#8: Precis, det går i och för sig att ställa dem vid sidan av kameran också om man vill.

Vänliga hälsningar

Niklas