Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 1096 ggr
uffelarsen
2011-08-30 16:10
0

Hej!

Jag hade tänkt att fuska lite med macro i höst och hade tänkt mig en sådan här till kameran , eller finns det något annat vettigt som man skall titta på?

http://www.ebay.com/itm/310314892341?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Mvh

Uffe

www.ulfendorfen,com

[Doglovers]
2011-08-30 16:25
0

Jösses, vilken pryl.

uffelarsen
2011-08-30 16:31
0

Javisst verkar den lite stor, men det ser ut som om man kan finlira lite med förflyttningen/inställningen av kameran vilket verkar vara en stor fördel vid makro. men som sagt jag har noll koll på makro, vi är bortskämda med bra medlemmar här på forumet som har stora kunskaper så snart får man nog veta Skrattande Det verkar ganska spännande med makro så det måste man ju prova på. ombyte förnöjerSkrattande

[Doglovers]
2011-08-30 16:36
0

Du kommer säkert lyckas lika bra med macro som med allt annat du fotarSkrattande Det är en häftig upplevelse att nästan krypa in i blomman och se vad som finns där bland ståndare, pistiller och pollen (atjo) och även annat man kommer över. Små insekter och annat smått och gottObestämd

(super bra bilder du tagit på fälttävlan Kanon)

Inkanyezi
2011-08-30 16:43
0

Om det går att skifta bajonetterna på bälgen, så att man kan sätta objektivet på den fasta änden och kameran på den rörliga kan den bli mer lättjobbad. Priset är i alla händelser bra för bälg med inställningssläde.

Schnauzertik
2011-08-30 16:48
0

En bälg!!

Det är nästan så jag blir nostalgisk. Har inte haft någon sen jag sålde min analoga Contax 137.

Jag vill minnas att det var riktigt roligt att fota med bälg.

För mig som kör med canon finns ju detta alternativ men vet inte om det finns motsvarande för nikon. Fast det är ju mycket dyrare.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232103

Värd för Pensionärer

uffelarsen
2011-08-30 19:31
0

#3 Jag ser framemot att göra ett försök i varje fallSkrattande Om kroppen funkar och vädret tillåter så skall jag fota Sm i fältävlan nu i september månad, vi så se hur det blir . Jag vet inte om jag har så bra koll på hur man fotar hästar, så  just nu "studerar" jag bilder från fälttävlan på nätet för att få så många tips jag bara kanGlad

#4 Jag tackar Inkayezi, Men skulle du vilja förklara lite närmare fördelen med att skifta på bajonetterna, jag har försökt att klura ut men kan inte komma påfördelenSkäms

#5 jag måste kolla om det är något för mig innan jag lägger ner en massa pengar på det, men jag är öppen för allt. Jag vill lära mig lite om allt och nu tycker jag det är dags för makro.

Inkanyezi
2011-08-30 19:48
0

#6 Vitsen att skifta fattningarna är att man kan få objektivet stilla i förhållande till motivet när man ställer skärpan, genom att skärpan ställs in genom att förskjuta kamerahuset lite framåt och bakåt. Man får bättre koll på skärpan när man har en ratt att flytta alltihop med och en annan som ändrar utdraget utan att flytta ohjektivet, när man är mycket nära.

uffelarsen
2011-08-30 19:58
0

Som vanligt så "levererar" du!Glad Tack.

MonisN
2011-09-08 10:15
0

Jag ser fram emot att få se bilder från användandet av denna bälgen. IntressantGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

HellviHumle
2011-09-08 12:05
0

Min gamla bälg till den analoga Canon jag hade, kan man skjuta både hus, objektiv och hela paketet, på. Kanske är dags att damma av den igen. Har ju ändå en adapter till den 450D jag använder nu.
*funderar*

HH