Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 539 ggr
MiaMaria
0

Ersättning, snabbt svar tack!

Hjälp mig! Har ingen aning om sånt här så jag måste få lite hjälp.

Det är en tidning som ev vill använda mina bilder och nu frågar dom vad jag vill ha i ersättning. Vad ska jag säga? Vad är normalt? Det handlar om 3 bilder jag skickat men vet inte om dom kommer använda alla eller kanske en.

Martin
0

Svårt att säga, beror väl lite på vad för tidning osv det är. Kvällstidningar betalar ganska bra för sina bilder, jag vet folk som fått runt 600-700 kr / bild för bilder de skickat in till tidningarna. Jag vet också de som fått väldigt mycket mindre.

Är det "unika" bilder kan man kanske begära mer, men är det alldagliga bilder som de inte köper om det blir för högt pris kanske man skall hålla igen lite?

Tyvärr har jag inget bra pris att rekommendera då jag själv aldrig sålt till tidningar.

mvh Martin

Isak
0

vet du hur stor upplaga tidningen har ? Är det en mindre bild bör du kunna få runt 1000:- om du ska gå efter blf:s cirkaprislista. Skulle det vara en bild som du tagit utanför Sverige kan du lägga på ytterligare 800:- per bild.

Hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

MiaMaria
0

#2 Enligt Orvesto hade tidningen (ridsport) 99000 läsare och den siffran kom i oktober 2006. Det du skrev om blf, vad är det? bilder ligger på drygt 1 mb.

Isak
0

Blf är en förkortning av Bildleverantörernas förening. Du kan läsa mer om dem på deras hemsida; www.blf.se , och även beställa deras cirkapris lista.

Hälsningar

Alexander

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

jojjehanna
0

Tror tyvärr inte du kan räkna med att få de nämnda summorna…

MiaMaria
0

#5 Vill du utvecka de du skrev lite. Verför tror du inte de och vad tror du isf är rimligt?

jojjehanna
0

Därför att de inte brukar betala så mycket men jag vill nog inte uppge vad jag brukar få.