Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 408 ggr
berra
0

Indien

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger in några bilder från en Indienresa,som är tagna med en billigare variant av digitalkamera…men dock en kamera.

Jag älskar alla färgerna som finns i det landet,och alla glada människor.

berra
0

En till  där man ser en vardag för många.

berra
0

Och en till

berra
0

Här kommer den sista,men det finns 260 till.

Tom
0

Jag gilla enkelheten i dina bilder. De ser så vardagliga ut att det nästan ser arrangerat ut. Jättebra med andra ord!

Tom

Robert
0

berra, coola bilder, första gillar jag skarpt. För att framhäva färgprakten mer bland frukterna så kan man behålla färgen på frukterna och ta bort färgen på de övriga som jag har gjort.

Andra bilden saknar skärpa.

Tredje så kan du dra vänster markör i histogrammet samt dra mellantonerna åt höger.

Hälsningar

Robert

berra
0

Jo,jag är fullt medveten om att bilderna inte har den bästa skärpan eller kvalitet..men vad gör man när man inte har något annat till hands….än en billig ,dålig kamera,vilket jag ångrar nu.

Önskar jag kunde trolla som en del av er kan med photoshop,men skam den som ger sig.

Robert
0

berra, jag vet inte om det är någon tröst det här. För 10 månader sedan kunde jag inget om Photoshop, absolut ingenting. Första gången jag öppnade Photoshop var mars 2005.

Har jag kommit dit jag är nu så är det säkert inga problem för dig att "trolla" med Photoshop.

Hälsningar

Robert

berra
0

Tack Robert,det styrker mitt själförtroende.

En fråga.Var kommer jag in på histogrammet.Jag kan inte hitta det.finns det någon shortcut? 

Jag har ett histogram framme,men det finns ingen markör som jag kan flytta.

Robert
0

Tryck Ctrl + L så får du histogrammet. Läs gärna i Histogramskolan.

Hälsningar

Robert

berra
0

Tack för hjälpen.

Är den bättre nu?

Robert
0

#10, bra jobbat!

Robert