Kamera för himmlen mm.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Jag undrar om ni kan ge tips på e bra kamera för att fota himlen & molnen och alla dess färger vare sig vid solnedgång eller på natten (stjärnorna och månen) eller på dagtid - speciellt. Men som även funkar bra att fota annat som djur och natur - även insekter.
Men ändå som inte kostar alldelse alldelse för mycket.
Moln och himlen är ju så vackra. Vill få med det på bild!
Vilken systemkamra som helst borde uppfylla dina ändamål. Möjligen någon superzoom kompakt med. Men finns väl egentligen ingen anledning att köpa en kompaktkamera om man vill börja fota seriöst i dagsläget.

#0 Du har besvärliga önskemål till en tight budget. 
Vi börjar med att ta bort ditt önskemål med närbilder på månen, då det kräver en brännvid på 1000mm eller mer. Söker du upp mina månbilder på sidan, är de tagna med ett 1000mm-objektiv.
Vad du skall ha är en ljusstark vidvinklig kamera som även har en bra närgräns. Fotograferar du moln är autobracketing ett önskemål, så du kan få likadana bilder med olika exponering för HDR. Ställbar intervallfotografering är också kul för timelapse-film på molnens rörelser.
En kamera som uppfyller dessa krav och dessutom har mycket goda macroegenskaper samt manuella inställningar är en kompakt. Nämligen Ricoh GR Digital III. Enligt prisjakt kan du få den för strax under 4000:- (Jag gav 7000:- för min när den kom ut
) Lägg en slant på ett stativ också.
Sajtvärd för Foto
Sajtvärd för Fågelskådning