Porträttbilder/studiobilder
Hej!
Jag och en av mina systrar har pratat lite om att jag ska ta kort på hennes lilla kille som är 9 månader (tror jag). Som studiobilder som man tar hos en fotograf men eftersom att syrran inte har råd att ta honom till en riktig fotograf så kanske jag kan fungera lika bra. Även om det inte blir det samma så kanske det kan bli något iaf?
men tänkte, har ju ingen fotostudio, ingenstans att ens göra en. Men jag kan sätta upp ett lakan, syrran har såndär fårskinn med ull (eller vad det nu än är) och lite annat. Blixt har jag inte, men har stativ.
Finns det någon möjlighet att det skulle fungera? Behöver man reflexskärm om man är "inne"? Fungerar det utan blixtar? Har ju den inbyggda i kameran.
Behöver alla tips eftersom att jag vill bli bättre på porträtt bilder! :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Strunta i den inbyggda. Leta upp ett stort fönster och var framför det. Ställ upp er i typ 45 graders vinkel mot fönstret. Bakgrunden kan ju bli lite jobbig i ex ett vardagsrum men det går kanske att fixa.
stora fönster är det inte mycket av här tyvärr, kanske går att vara ute?
Medarbetare på Djurfoto
Ett litet då :) Oavsett storleken på fönstret så är det ett stort ljus du är ute efter och allt är större än den inbyggda blixten.
Är du ute så kan du använda ett lakan för att skärma av solljuset och skapa ett mjukare ljus.
jo, sant.
Tack! :)
Medarbetare på Djurfoto

Undra om det inte kan funka här hemma nu? Har ju trots allt flyttat och fått stora fönster på köpet ;) Ta bara med dig ett lakan + fällen och kom hit vettja ;D
Saant. Har inte tänkt på det faktiskt, men var är fällen då? :o
Medarbetare på Djurfoto

Hos pappa ^^
aha, får ta den på typ måndag eller något då jag ska dit.. faaast, kanske inte ska gå med den i skolan kom jag på, ehm. :o Får ta den någon gång :3
Medarbetare på Djurfoto
Att fota ute går också bra. Tänk bara på att bakgrunden är viktig. Du kanske hittar någon fin stubbe eller liknande som barnet kan luta sej emot eller liknande. Men fota inte i direkt sol ljus. Du är duktig, så du hittar säkert på något :0))
Nu är inte barn djur så missförstå mig inte med denna länk men han fotar dock utomhus här och ger lite tips kring just det. Tänkte om det kanske kan vara till lite hjälp.
Bra sida för övrigt också, många härliga guider att titta på :)
http://www.adorama.com/alc/article/Pet-Photography-AdoramaTV
http://gosmagen.wordpress.com