Hjälp?
Jag undrar ifall ni skulle kunna hjälpa mej lite här, det är nämligen så att mina foton ser helt olika ut på min dator och på min systers dator och jag vet inte vilken som är rätt. då jag har fixat kontrasten på min dator så blir bilderna alldeles för skarpa på min syster skärm.
Jag lägger upp lite bilder här så kan väl nu lägga in lite kommentarer ifall bilden är för ljus, skarp eller för mörk. osv.
vore jättesnällt. :D
Tycker alla bilderna är för skarpa (har ej internet på min dator så blir tvungen att vara på min systers)
vilket kanske i och för sej var bra i fall att det nu skulle vara min skärm som är felkalibrerad :/

alla ser kanon ut, både i skärpa och färg och jag har en nykalibrerad skärm (torsdags), bild 1945 ser lite oskarp ut dock
mvh Ingela
Har förvisso ingen nykalibrerad skärm, men delar Ingelas uppfattning. Bortsett från motljusbilden på blommorna, bilden som slutar på 1945, tycker jag det är sköna och fina (klara) färger, skarpa foton utan att vara överskärpta.
Utöver det hoppas jag se fler foton från dig framöver, för det var flera mycket bra foton!
mvh Martin
#6 okej tack Ingela, tror att jag råkade ta fel bild av bild 1945 (en där jag valt låg kvalite) så det känns bra att allt är i sin ordning :)
#7 Tackar så mycket! :) jo du kan nog få se en hel del, älskar att fotogafera, har fotograferat som en galning sen jag fick min kamera i januari :)

Håller med ovanstående =)
Jag läste mailet ang de tre ny kritik trådarna. (bra ide! :D)
så jag funderar över vilken tråd man vågar sej på, utefter mina bilder, vilken tycker ni?
oj den bilden skulle ej kommit med där >.<
#10 Jag skulle säga att det beror mer på vilken sorts kritik du vill få än hur bilderna är. Lägger du en bild i nybörjarkritik kanske man utelämnar den hårdaste kritiken medan om du lägger den i hård kritik kanske någon sågar samma bild helt. Hur mycket klarar du av? 
#12 hmm ja det e ju svårt. man vill ju klart bli bättre. man kanske skulle börja med att lägga upp bilder i medel :)