Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 950 ggr
Auroris
0

tips på kameraköp

jag har alltid gillat att fota , har fotat med familjens kamera och min mobilkamera ett tag.men nu ska jag köpa en digitalkamera.vill att den ska vara ganska enkel och lättanvänd men ändå bra.

har ni nåt tips?

[alezan]
0

Ska det vara en kompaktkamera eller en systemkamera? :)

Auroris
0

kompaktkamera :)

Martin
0

Jag är nöjd med min Nikon S3000 om det är en liten behändig sak du är ute efter. Det går inte att göra manuella inställningar utöver att stänga av eventuell blixt, och sedan välja på ett drygt 10-tal programinställningar. Det är väl samtidigt nackdelen med den, skulle jag köpt ny idag hade jag inte valt den av den anledningen. Då hade jag nog valt en något större kamera (men ändå inte för stor) med möjligheter till egna inställningar också.

mvh Martin

JazzBass
0

Vad får den kosta? Hur viktigt är det med snabbhet och bildkvalitet i sämre ljusförhållanden? Hur mycket zoom tror du att du behöver? Makromöjligheter? Vidvinkel?

Får den kosta ett antal tusenlappar så skulle jag rekommendera Olympus XZ-1. Har aldrig testat den, men allt jag läst om den gör att jag tycker det är den attraktivaste kompaktkameran i dagens läge. Men jag rekommenderar inte att köpa nåt utan att ha testat innan.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus