Studioutrustning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är ganska ny på studio, men tänkte fixa en liten hemma i källaren för skojs skull. Har tittat på detta: http://kaffebrus.com/studioset-3-x-120ws-1600.html
Är det allt man behöver och kan det tänkas vara bra? Eller är det bara skräp? =)
Har inte haft mina studioblixtar särskilt länge och de jag har är en riktigt budgetvariant men.. jag antar att du tänker ha dem enbart i hemstudion och inte ta med dem i naturen ( då behövs ju batteridrift). I så fall räcker 2 blixtar med softbox för de flesta tillfällen ( och ditt paket innehåller ju t.o.m 3).
Vad jag fick lära mig när det var aktuellt med inköp för mig var att dyrare paket är gedignare, laddar upp snabbare och kan ge högre effekt, men om man kan bortse från det det så fungerar billig utrustning helt OK.
Vad du kommer att behöva mer är ju någon form av bakgrund eller bakgrunder. Själv valde jag även där en billighetsvariant 3 rullar 5 meterstyg i olika färger för 50:- st på jysk, som jag sedan monterade på rundstav att sätas upp i två öglor i taket, blev inte lika bra som papper men ibland är man snål.
Har det inte själv men funderar på att skaffa en ljuskon, de kostar inte särskilt mycket.
Värd för Pensionärer
Skall du ha dem hemma där det inte är så stort så är det viktigt att inte köpa för kraftiga blixtar och att kolla så att de går att ställa ner i styrka ordentligt.