Objektiv
Har idag en sony systemkamera och funderar på att skaffa ett objektiv till. Då jag fotar mycket i rörelse (djur, hästhoppning, sporter) även inomhus. Fotar även en hel del i naturen och behöver något som får fokus på små djur, växter i närbild. Vilka olika objektiv kan ni rekommendera och var ligger de ungefär i pris?
Tack/ Ylva
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ett macro, kostar runt 4000:- och kanske ett 70-200 kostar runt 2.000-20.000:- beroende på kvalitet som tex skärpa;)
ok, tackar :)

Jag har ett Sigma 70-300 till min Sonykamera. Det objektivet kostar 1400. Kanske inte det bästa, men jag är grymt nöjd med det. Jag fotar mycket djur i rörelse spec på kaninhoppning och är väldigt nöjd med bilderna. Flera om kompisarna har också det objektiet och är också väldigt nöjda :)
En bild tagen med det objektivet :)
okej, tack för tipset, ska ta en titt på detta. Var en väldigt fin bild, fast vet du hur den tar inomhus?
Mvh/ Ylva
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inomhus behöver du ett ljustarkare. Jag tycker att ett Tamron SP DI MACRO 90/2.8 är ett bra val, fast där kan man inte zooma.
2000: beg
4000:- Nytt
okej, ofta tar jag utomhus och kollar efter något som gör bilden tydligare när det är fart. Fast det hade ju varit bra om det varit något som tar bra inne i en ridhushall med/också :)