Foto iFokus

Foto

Etikett: människor-ej-kritik
Läst 2294 ggr
Ove555
3

En fotosession 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle egentligen inte visa bilder från någon mer fotosession (eftersom den förra tråden urartade). Men jag gör det ändå för jag tror det kan vara intressant.

I den här fotosessionen har jag använt följande 3 objektiv: Sigma DC 17-70 mm 1:2.8-4.5,  Samyang 14 mm 1:2.8,  Canon EF 50 mm 1:1.8  II

Canon 50 mm, Bl 5.6,  1/125,  iso 200, ljusmätning evaluerande, AV - läge, Vitbalans mulet. Bilden är redigerad med Windows Live Photo Gallery

PS: Önskar att vi är vänliga mot varandra för att hålla en bra stämning

[Fibbe]
0

Fina färger och intressant kuliss. Men vad är tanken med posen?

Ove555
2

Vet inte, det var väl bara för det skulle se roligt ut skulle jag tro, eller såg hon  kanske någon bakom mej som hon gjorde den posen mot och log åt

Ove555
2

Samyang 14 mm,  Bl, hade inte exakt koll, men jag använde bländare mellan 5.6 - 8, iso 500,  1/320,  - 1.3 steg,  ljusmätning evaluerande,  Vitbalans mulet.  (Bildinställning: Skärpa + 2 steg, kontrast + 1 steg)

[Lillfjanten]
0

undrar bara, när du ts har fotosession med någon, bestämmer du hur modellen ska agera? jag gillar bild nr 1, men den hade varit bättre utan modellen framför. kanske hon skulle stått på sidan eller tittat ut genom ett fönster?

Ove555
2

#4 Hur modellen ska agera bestämmer hon ibland och jag ibland. Det kan bero på hur vana modellerna är att agera framför kameran, är dem vana så brukar dem ofta ha lätt för att hitta bra poser själva. Men det brukar vara några speciella poser som jag önskar att modellen ska göra, och då tar jag gärna flera bilder på var och en av de poserna för att försöka få någon av bilderna på var och en av de poserna bra. Nu kanske det låter som jag är en van modellfotograf, det är jag inte, men några har jag fotograferat.

Tyvärr så tänkte jag inte på att ta så många bilder på henne inne i byggnaden, nästan inga alls faktiskt. Fotosessionerna jag gjort har oftast varit spontana utan några större förberedelser.

Canon 50 mm 1:1.8 II,  Bl 7.1,  1/100,  iso 200,  AV-läge,  ljusmätning evaluerande,  Vitbalans mulet,  Bildinställning: skärpa + 2 steg, kontrast + 1 steg, Bilden är även lite redigerad  i redigeringsprogram

[Lillfjanten]
0

ok tack för svar!

Ove555
2

Canon 50 mm 1:1.8 II,  Bl 5.6,  1/125,  iso 200,  AV-läge,  ljusmätning evaluerande,  Vitbalans mulet,  Bildinställning: skärpa + 2 steg, kontrast + 1 steg, Bilden är även lite redigerad  i redigeringsprogram

Ove555
2

Canon eos 40D,  Sigma DC 17-70 mm 1:2.8-4.5

Den vänstra bilden är tagen utan blixt och den högra med kamerans inbyggda blixt.

Båda bilderna är upprätade i Windows Live Photo Gallery, men är för övrigt oredigerade