Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 827 ggr
emmzie
0

Photosession

Här är en bild på en vän till mig som jag tog nu i helgen. Första gången jag fotar någon "på riktigt", eller vad man ska säga haha.

emmzie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glömde visst att infoga bilden. Smart!

Martin
0

Om det var första gången, tycker jag absolut du skall göra det igen!

Jag gillar den här bilden och svartvit gör den rättvisa. Trappan ger bilden ett djup, och du har bra kontakt med modellen. Möjligen skulle jag kapat lite i vänsterkanten för att slippa allt riset, men kanske hade den då blivit för tight. Jag har testat att hålla för den kanten men kan inte riktigt bestämma mig.

Bra jobbat!

mvh Martin

emmzie
0

Har också testat det och kan inte riktigt bestämma mig. Tog endel stående bilder också, och då fick jag med bara trappan, men de såg så -- nä jag vet inte.

Martin
0

Kanske kan testa att lägga ut en stående bild här och se vad folk tycker?

mvh Martin

nicro
0

Håller med Martin, kanonbild. Jag kan mycket väl tänka mig att den funkar stående oxå.

Har du redigerat den på något speciellt vis? Jag får känslan av att ögonen är lite hårt skärpta och ögonvitorna lite väl vita. Det kan ju vara komprimeringen på forumet som gör ngt oxå.

emmzie
0

Nä, har lagt väldigt mucket skärpa på ögonen för att bilden såg så himla trist ut. Men det kanske är lite mycket ;)

La smart sharpen, sen lagermask och målade fram ögonen :)

Martin
0

De intensiva ögonen gör en del av bilden. Visst ser man att det är bildbehandlat, men för min del blir det inte för mycket.

mvh Martin

Schnauzertik
0

Det mest är väl redan sagt. Tycker också att du fått till en bra bild.

Gillar kompositionen, kontakten med modellen och modellens uttryck. För min del tror jag inte att bilden vinner på att beskäras.

Värd för Pensionärer