Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 785 ggr
mihe
0

Laddat ner några "actions" men

i vilken mapp är bäst att lägga dom? Kan jag lägga macron i samma mapp sen?

Blev sugen på att testa "Gothic Glow" Glad

mihe
0

Okej, macro och action är tydligen samma sak…eller missförstår jag…

Fotord
0

…samma sak.

Jag brukar söka på ändelsen…
Om jag laddar ner något till exempelvis photoshop med ändelsen "abc" så söker jag efter "*.abc". Där jag hittar mest brukar vara ett bra ställe att lägga filen på.

Lycka till!

mihe
0

#2 Tack för hjälpen! Macron är lite fusk känner jag men jag vill ha och testa lite och sen lära mig om jag gillar det. Hittade ett med IR-effekt också.

antibody
0

Jag har lagt min gotic glow i photoshop cs2\presets\photoshops actions

Robert
0

Jag skapade en egen mapp för mina Actions som jag har importerat från nätet. Kallat mappen för "Actions" så de ligger lätt synliga i \Adobe Photoshop CS2\

Hälsningar

Robert

mihe
0

Intressant det här med macron. Jag känner att jag fuskar när jag kör ett macro. Jag vill helst kunna själv. Hur gör ni?

Fotord
0

Man lär sig säkert mera om man gör det själv men det är lite mera tidsödande. Jag kör bara macron som jag gjort själv.

Robert
0

mihe, jag går den långa tuffa vägen. Allt det jag kör i Photoshop är hemlagat, inget halvfabrikat eller taxipizza här int. Ibland har jag fuskat, men det känns inte rätt, då när jag kör borders/frames från Digital Photo, helst vill jag göra dom själv.

Robert

Fotord
0

Däremot kan man ju alltid ladda ner och kolla vad som händer. Det kan man säkert lära sig en hel del av också.

Robert
0

#9, precis, som att beställa hem pizzan och sedan försöka kopiera.

Hälsningar

Robert

Fotord
0

#10: Kanske det. Nu vet jag inte riktigt hur macrona ser ut men om det är samma som jag tänker på så är det snarare som att ladda ned receptet och sedan försöka kopiera. Det kanske går att låsa vissa för insyn.