Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 482 ggr
antibody
0

Ambulans & helikopter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ambulansutryckning till akutsjukdomsfall i hytta på Hardangervidda. Först interiörbild från ambulansen. Lite skakningsoskärpa pga att det skakade.

antibody
0

Utsikt genom fönstret.

antibody
0

Ambulanspersonalen. Ansiktet i backspegeln smudgad för anonymitet.

antibody
0

En snabb promenad fram till hyttan 5-600 m från vägen. Den sjuke togs sedan till vägen med snöscooter.

antibody
0

Tillkallade helikopter då situationen var ansträngd.

antibody
0

Helikoptern lyfter. Svårt att fota pga snösprut och vind.

antibody
0

Och så mot sjukhus och allt gick väl med den sjuke.

Robert
0

Nice, trevlig bildberättelse. Det är inte alla gånger som man tänker på att fotografera vid allvarliga situationen, fint av dig att ha huvudet kallt och ta bilder ändå.

Hälsningar

Robert

antibody
0

Tackar Robert.

Har nu alltid kameran i fickan när jag är jobbar här. Allt blir så snabbt spektakulärt och dramatiskt i denna miljö.

Är mycket glad att jag köpte den lilla kompaktkameran Canon Ixus 55. Liten, snabb och enkel att använda.

Miljön här vore kanske ett värdigt mål för en iFokus fotosafari. Tyvärr är ju Norge ett dyrt land och svenska kronan värd betydligt mindre än den norska kollegan.

mihe
0

Tack antibody för ditt bildreportage. Vad spännande det var…jag skyndade ner till nästa bild för att se hur det skulle gå Förvånad

antibody
0

Lite anspänt ett tag men allt slutade fint (gör ju faktiskt oftast det). Här en beskuren, kontrastökad och gotic glowad bild.