Foto iFokus

Foto

Etikett: vilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2437 ggr
uffelarsen
0

Här gäller det att komma undan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute för att testa fota något nytt .Mitt i allt dök denna palten upp, och situationen blev lite konstig, kan ni tänka er var? på ett sätt blev det lite komiskt men inte för palten. Skrattande

DesK
0

Vilken härlig bild! Glad Var? Måste ju ha varit på nån strand, med tanke på sanden. Hur? Kanske hade du en hund med dig som jagade den stackars harpalten? Eller skrämde du den alldels själv? Flört

/Désirée

[Doglovers]
0

Oj, det är en sån bild jag själv vill ta på en hare. Här har du varit snabb i svängarna. Snyggt.

Ove555
1

Roligt och se att det går ta bilder med din kamera! Glad

uffelarsen
0

# 2 Tack ! men jag vaktade på något som var minst lika snabbt så jag var ju i "beredskapsläge"  Skrattande

#3 Ja Ove man gör så gott man kan.Glad

uffelarsen
0

Här kommer anledningen till varför den hade det lite jobbigt, den befann sig inne på banan precis före starten till ett hundrace. Taskigt lägeSkrattande

cinna
0

Snacka om ur askan in i elden!!Skrattande

Trodde riktiga harar var förbjudna i hundlopp numera!? Flört

Får man vara nyfiken och fråga vad du har för inställningar på kameran när du fotar sådan här action?
Slutartid, bändare och program?(A? S? M???)

uffelarsen
0

Bilden ovan på hundarna = 1000/s   f2,8    iso 800    Bländarförval . Det var regningt och ganska mulet den dagen därav bländaren och isovalet. Jag ville vara säker på några ok bilder (svårare än jag trodde) så jag valde en snabb slutartid, det var som sagt inte mycket tid att leka med inställningarna då loppen gick snabbt förbi. En sådan hund lär springa 15-20m/s så en gammal gubbe som jag hinner dåligt med Skrattande Det ligger lite fler bilder på www.ulfendorfen.com under fliken  "hundar"

MonisN
0

Snygga bilder Uffe! Hunden till höger ser ut att ha en grym vinnarinstinkt. Vilken plats kom haren på?Skrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

uffelarsen
0

Tackar MonisN Haren vann!  på sitt sätt med hjälp av ett par banarbetare som föste den mot en grind som någon hade öppnat. Men det var ganska komiskt, där skulle hundarna jaga något harsubstitut så fanns the real thing redan på bananSkrattande Och för den delen så skulle alla som sprang loppet ha nummerväst så den hade blivit diskad ändåSkrattande

JazzBass
0

Bra dokumentering av en kul händelse! (Nåja, kanske inte så kul för haren…) ;-)

När jag såg första bilden hade jag ingen tanke på att den kunde ha befunnit sig i en så knepig situation som den gjorde. Den ser inte ut att ha så bråttom. Hade man varit jättesnabb i tanken och att ratta kamerainställningarna hade det varit kul med en panoreringsbild på haren och sen presenterat bilderna tillsammans i samma ram. Men de här två funkar också ihop, och just tillsammans säger de här bilderna mycket mera än de enskilda bilderna var för sig.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

uffelarsen
0

Tackar JazzBazz,   Jag var helt inställd på hundarna och såg inte haren först , men när folk började och peka och skratta då fick jag syn på den och det fanns inte en chans att ändra några inställningar, men jag hade hoppats att jag hade stått lite annorlunda då dom första bilderna på haren hade kunnat bli lite kul. Det kan ju hända att haren försökte sig på banrekordSkrattande

[Doglovers]
0

Jag vet hur svårt det är att fota vovvar, så dom här bilderna är verkligen jätte bra

uffelarsen
0

#12 Tackar.Glad