Hjälp Photoshop!
Hej!
Jag har ett jätteproblem med mitt photoshop! Jag har sedan några månader tillbaka fått en ritplatta som jag använder väldigt mycket men det är en sak som jag stör mig riktigt mycket på.
Som ni kan se på bilden så fins det en rad alternativ penslar men jag fick inte med det när jag instalernade min ritplatta och vet inte hur man får upp det.
Så alla snälla söta rara som vet detta, snälla säg hur man gör!
Tack!
Vilket Photoshopprgram talar du om?
/Désirée
Har du installerat programmet som följde med ritplattan?
#1:2 Nästa gång du frågar något om din kamera.. Vill du att första frågan är en fråga om du har stulit din kamera?
Det är inte helt orimligt att en person som är i studieåldern hellre sparar lite till och köper Ps än att de köper elements, det är väl ca 1000:- som skiljer. Jag förstår varför frågan kommer upp men det skall inte behövas att man lägger upp kvitto på inköp för att ställa en programrelaterad fråga, det räcker väl längt att man beivrar rena nerladdnignsfrågor.
Nicro du har helt rätt och jag ber TS om ursäkt. Jag var irriterad över att det i andra trådar här snackas om att det är okej med piratkopiering. Den första frågan är dock relevant. Nu har jag tagit bort den dumma frågan.
/Désirée
Hmm, jag är inte så säker på att jag förstått rätt.
Men jag tror inte detta är i ritplattans program.
Om du öppnar PhotoShop och klickar på pensel- eller pennan knappen så får du upp en list där du ställer in penselstorleken och hårdheten. Sedan beroende på vilken version du har så hittar man ett fönster eller rulllist med penselförinställningar. I PhotoShop CS 5 hittar du den bredvid storleksknappen och den heter växla panelen penslar.
Är det så att du i ditt ritprogram till brädan fått med ett plugin som läggs i PhotoShop vid installationen så hitter du dem där. Om det inte är ett program som lägger upp en egen List i verktygsfältet/Menyfältet.
Hoppas detta var till hjälp
Om jag inte mins helt fel så var man tvungen att välja någonstans i PS inställningarna vad det ska innebära om man trycker olika hårt med pennan (eg bredare pensel, kraftigare effekt eller inget alls), vet inte om det är det som ställer till det?
Penslarna som sådana finns med från början i photoshop och ska inte ha något med ritplattan att göra, åtminstone inte för mitt photoshop och min ritplatta.
#2 hmm, kostar runt 8000-10000 beroende på språk och annat. Elements ligger väl under 1000 lappen så diffen borde bli 7-9000 vilket är rätt safftigt om du är ung och studerar (egentligen rätt saftigt i vilket fall som :-) )
Nu vet jag inte vad Desk skrev men jag menar givetvis inte att man ska anta att folk har snott nått bara för att det är dyrt, bara förvånad över priset som skrevs.
Som jag skev,,, om du är STUDENT..