Min favoritbild
Av alla tusentals bilder det blivit under åren så tror jag detta är min All Time Favorite.
Det är en från en underbar dag med helikopterskidåkning och offpist i Alagna i norra Italien.
Tyvärr är inte snön riktigt vit, för det blev något knas när jag skannade den.
Vilken är din favoritbild som du själv tagit?
Mvh // Johan
Mycket läcker bild Johan. Jag tycker att snön blev bra. Det gråa ger lite liv i ytan och visar struktur och djup. Spåret i snön ger en riktigt bra djupkänsla i bilden.
Läcker bild! Håller med BMJ, det mörkare partierna ger djup. Om det vore helt vitt skulle det kännas platt. Grattis till en kanonbild!

Det är alltid svårt att välja ut en favoritbild. Jag har nog ett tiotal som ligger jämsides. Om ni går in på min användarinfo och klickar på mitt fotoalbum, så har jag ett par favvisar där. Höga vågor (en bild tagen på Sri Lanka året innan tsunamin) Det var mäktigt med 3-4 meters höga vågor. Jesusljus är en annan favorit. En pampig morgon i Toscana jag jag ute innan frukosten och tog några bilder. Det är nog oftast så att en favoritbild blir till när den kan framkalla den känsla man har när man stod där bakom kameran. Och om jag måste välja så blir det nog den här från porten till Sarek. Vi kom dit på kvällen och väntade på att få åka båt till Akka efter en 10 km lång promenad. Stillheten var så påtaglig och bergen så pampiga i kvällssolen.

#7 Åh vilken härlig liten snöboll 
Ser så där lagomt full i jäsikens ut !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#6: Tjusigt Irma. Jag får spara ner den. Problemet är när det är en bild som är sådär så varken orkar jag eller har tid att lägga ner så mycket jobb på bilderna, tyvärr.
#7: Man blir glad när man ser din hund i snön

#8 nackdelen med helsvart hund är hon blir som en svart klump på bilderna,,,så det gäller att passa på när hon är vit,, den där bilden hade det snöat lätt kall snö..bra mycket…och jag plumsade på åkern med henne hack i häl,,..så hon blev som en snöboll… 
kan tillägga att hon är full i jäsiken också….. är ju en schnauzer..

#9 tack :-) vi har el ledningar som går på åkern nedanför oss..och vi bor ganska högt och har fin utsikt och ibland vill man ju föreviga saker och ting..rävar..tranor..fin sol..m.m och dom där ledningar förstör bilderna, vill att kraftbolaget ska gräva ner dom men det lär nog inte hända,,..
jag brukar inte heller lägga ner så mycket tid på dom,,, har paint shop 10 nu som demo och den verkar enklare att klona och dona i än paintshop 8, så jag testade lite på din bild där..går säkert att få det ännu bättre om man lägger lite mera tid,,,dom var inte så framträdande… dom bilder jag tar här är ledningarna väldigt i blickpunkten på mina bilder,, då ledningarna är ganska nära..
Det är en jätte fin bild,,, den ensamma bonden ute på jobb,,,
Sen att du är lite på höjden blickar ner över åkrarna,,snyggt