Foto iFokus

Foto

Etikettwebbplatser
Läst 1911 ggr
Deklol
0

Ny design på hemsidan, igen.

Har bytat design på hemsidan som numera ska föreställa blogg och portfolio, vill gärna veta vad ni tycker om:

Navigationen
Färgerna
Strukturen
Textkommunikationen

Samt eventuella buggar och gärna andra synpunkter om ni har några.
Länk dit

Tack!

cinna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker textinnehåll och bilder är bra. Lättnavigerat! Glad

Själva sidhuvudet är för stort? Stort vitt fält i ovankant? Vilket gör att navigationsfältet börjar mitt på sidan istället för att kanske ligga i ovankant på sidan?

Kolla i högermarginalen i försök till bifogad skärmdump, ser ut som om texten där är avklippt?. Ser likadant ut i IE9 som i FF5.

Tycker sidan känns för stram och fyrkantig med sina raka linjer och kombinationen vit/grå, men det är som sagt *jag* det.Flört

Hoppas jag inte var för hård i min kritik…

cinna
0

Nytt försök till att bifoga bild för att tydligöra vad jag menar med avklippt text och stort vitt sidhuvud

(PS. byta-bytte-bytt Flört)

Missel
0

1366x768 FF

Deklol
0

Tack för kritiken Cinna, du är inte alls för hård!

Måste erkänna att jag gjort ett mega-slarv. Glömde att byta ut adress för header-bild och anpassningsscript från localhost till min riktiga FTP.

Eftersom jag fortfarande hade WAMP igång fungerade allting jättefint hos mig. Hahaha!
Nu ska det fungera dock, kan någon bekräfta? :)

cinna
0

Mycket bättre nu.Skrattande Skönt att det var en teknisk miss och inte en medveten designgrej.

7-åriga dottern blev dock synnerligen road av en hästrumpa som header… och personligen hade jag nog inte valt just den bilden där uppe.
Gillar bilden som sådan med dam och häst i rapsfält, men hästrumpan är det första jag *ser* när jag öppnar sidan.

Missel
0

Ny print

Deklol
0

Gött!
Hahaha okej, jag ska tänka på det och se om där finns en bild utan rumpa ;)

#6 Ser nu ut som jag vill att det ska se ut. Tack :)

Goseflir
0

Stiligt men du har missat ett L i Välkommen :)

http://gosmagen.wordpress.com

Deklol
0

#8 Tack, detta är fixat nu :)

Moalinn
0

måste bara säga att jag är helt kär i dina bilder!

Och hemsidan är jättefin, :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Deklol
0

Tack :)

En liten update, hästrumpan är borta och ersatt med en annan bild nu. Vad tycker ni? Bättre eller sämre?

Aviendha
0

#11 Bilden som sådan är helt underbar, men som den första bild man möter på din sida käns den för mig lite väl intetsägande. Skulle hellre se något som bättre beskriver dig och din fotografering/något som sticker ut lite mer, vilket man minns bättre och får en att titta en gång extra.

Deklol
0

Jao, men eftersom bildens dimensioner inte är statiska och anpassar sig efter bredden på webbläsarfönstret är det nog ganska svårt att hitta någon bild med ett konkret motiv som passar för alla skärmar.

Jag förstår vad du menar, det hade helt klart varit bättre men förutsättningarna gör det som sagt ganska svårt…

Tack för kritiken :)

Aviendha
0

Det förstår jag. Utgick från den optimala av världar ;)

Yfver
0

Hemsidan är jättefin så när som på en liten detalj.

För min smak så blir det alldeles för många bilder att skrolla igenom.

Med många bilder så fungerar en sida med miniatyrer man klickar på för en större bild.

Sedan kan man använda sig av en interaktiv portfolio, t.ex. som en flash som det är enkelt att anpassa bildvisningen efter skärmstorlek, och dessutom skyddar bilderna bättre.

Hoppas det inte blev för hårt.