Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 1566 ggr
ppyysseenn
1

Hur ändrar man ögonfärg?

hej!

Jag håller på att redigera bilder på Windows Live Photo Gallery, jag har fått bilden svart vit, men hur gör man ögonen i en annan färg?

Väldigt tacksan för snabbt svar!

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

JazzBass
0

Du måste nog använda ett annat program som photoshop (elements räcker) eller Gimp som stöder lagerhantering för att det ska bli bra. Windows Live Photo Gallery kan jag ingenting alls om, men jag gissar att det inte stöder så här avancerad bildbehandling. (Det är dock inte svårt att göra om man har rätt program).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Mimmi
0

Ett tips är att fråga på Bildbehandling i Fokus, de har nog bättre koll på detta än vi har!

ppyysseenn
0

#1 okej, finns det något gratispogram man kan göra det på?

//Alma

Pysens kaniner

Inkanyezi
0

Det finns många gratisprogram. Jag använder Gimp.

ppyysseenn
0

#4 så gimp är gratis? kan man fixa sådant med ögonen, ochså förbättra skärpa och förbättra färger på bilder?

//Alma

Pysens kaniner

Inkanyezi
0

Jäpp, man kan fixa allt det och mycket mer.

När man vill ha ögonfärg på en svartvit bild är det enklaste att ha två lager och lägga färgbilden under den svartvita. Så målar man genomskinligt precis på ögonen med lagom stor pensel, så kommer färgen fram, den som ligger på bilden bakom.

ppyysseenn
0

#6 okje, tack, men hur fixar man det pogramet?

//Alma

Pysens kaniner

JazzBass
0

Sök på "GIMP" och ladda ner programmet. Det är ungefär som photoshop, möjligtvis lite knepigare att använda men inte mycket.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

cinna
0

Här kanske…? Tog ca 1 minut att hitta på google.Flört

http://www.gimp.org/downloads/